Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Migrácia webovej stránky (hostingu) od iného poskytovateľa do EXO Hosting


    Ak sa rozhodnete zmigrovať svoju webovú stránku od inej webhostingovej spoločnosti, spôsobov môže byť viacero, v tomto návode si predstavíme všeobecný postup, ktorý by mal zvládnuť každý.

    Pred samotnou migráciou je dobré si rozmyslieť, čo všetko si prajete zmigrovať. Obyčajne ide o tieto tri veci:

    • doména
    • webová stránka
    • emaily

    Technicky nie je podstatné, kde doménu máte zaregistrovanú, webová stránka aj emaily sa dajú zmigrovať aj bez toho, aby ste k nám previedli doménu. V každom prípade však odporúčame migráciu aj s prevodom domény, ktorú si vďaka tomu budete spravovať z rovnakej administrácie ako webhostingové služby.

     

    Objednávka služieb

     

    Začať môžete objednávkou prevodu domény, v tejto objednávke si zároveň môžete objednať aj webhosting. Ak má ísť o bežnú webovú stránku, odporúčame balíček Puzzle X (veľkosť 1 - 20 GB), v prípade náročnejších projektov v objednávke označte Biznis X. Zo začiatku odporúčame si objednať viac miesta (platí pri Puzzle X), aby sa nestalo že pri kopírovaní súborov si zaplníte všetko miesto (po dokončení migrácie si môžete v prípade potreby miesto upraviť tak, ako budete potrebovať).

    Celý postup s objednávkou prevodu domény a hostingu nájdete v návode Prevod domény do EXO Hosting - v tomto návode máte spôsoby ako si objednať prevod (a hosting) ako nový zákazník, aj ako existujúci (ako existujúci zákazník si objednávku môžete vytvoriť priamo v Control Paneli). Ak ste nový zákazník a objednávku vytvárate cez náš portál exohosting.sk, tak počas objednávky si zároveň vytvoríte aj nový vlastný Control Panel, v ktorom si budete spravovať webhostingové služby.

    Keď objednávka bude dokončená, po prihlásení do Control Panela uvidíte svoju doménu s objednaným hostingom. Zatiaľ to vidíte len tu, doména, ktorú stále máte u iného registrátora resp. prevádzkovateľa služieb, nie je ešte technicky napojená na naše servery, takže akékoľvek zmeny, čo spravíte v Control Paneli, sa na webovej stránke neprejavia. V sekcii Fakturácia uvidíte proformu, kde bude platba za prevod domény a poplatok za poskytnutie webhostingu. Samotný prevod domény ešte nemusíte realizovať, zatiaľ to nebude potrebné (viď nižšie sekciu Stav domény a kontrola výsledku migrácie).

     

    Vytvorenie FTP účtu a nahratie webovej stránky na server

     

    V Control Paneli si vyhľadajte službu Správa FTP účtov a prečítajte si návod Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, kde nájdete postup ako si na naše servery nahrať svoju webovú stránku, ktorú máte na serveroch iného poskytovateľa (takže musíte si ju z jeho serverov najprv stiahnuť) - ak máte technické zručnosti, môžete si stránku zmigrovať pomocou SSH, viac informácií nájdete v návode Kopírovanie súborov medzi servermi pomocou SSH, čím si môžete skopírovať súbory webovej stránky bez toho, aby ste si ich museli najprv sťahovať do počítača (ale kvôli zálohe aj tak odporúčame, aby ste si svoju stránku stiahli do počítača).

    Keď webovú stránku budete mať nahratú na našich serverov, cez Control Panel si môžete zmigrovať SQL databázu (ak vaša webová stránka používa nejakú SQL databázu) - podrobné informácie nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli - článok si pozorne prečítajte, je tam aj nalinkovaný postup, ako si SQL databázu vytvoriť.

    Následne je potrebné, aby ste si upravili konfiguračný súbor redakčného systému tak, aby sa súbory stránky, ktoré ste si nahrali na naše servery, pripájali k SQL databáze, ktorú ste si k nám zmigrovali. Ak by ste tak neučinili, súbory webovej stránky, by sa stále pripájali na SQL databázu, ktorú ste mali na pôvodných serveroch. Príklad ako na to, môžete vidieť napríklad v návode pre WordPress: Úprava konfiguračného súboru WordPress.

     

    Stav domény a kontrola výsledku migrácie

     

    Zatiaľ sme zmigrovali len súbory webovej stránky a SQL databázu, doména je zatiaľ stále registrovaná u pôvodného registrátora, tam funguje spolu s pôvodnou webovou stránkou a prijímajú sa tam emaily.

    Teraz máte viacero možností:

    • v DNS záznamoch zmeniť A záznamy na naše servery, čím sa webová stránka začne načítavať z našich serverov
    • zmeniť menné servery na naše, čím sa začnú automaticky načítavať naše služby (takže okrem webovej stránky začnete aj emaily prijímať u nás)
    • previesť doménu k nám a nastaviť naše menné servery (čo je obdobný prípad ako o riadok vyššie)
    • otestovať funkčnosť webovej stránky úpravou súboru hosts

    V zásade môžete zrealizovať hocijaký krok, podrobnejšie si popíšeme úpravu súboru hosts. Tento súbor "nasmeruje" váš webový prehliadač na IP adresu, ktorú zadáte doméne. Tu netreba niečo viac vysvetľovať, všetky podrobnosti nájdete v návode Ako si upraviť súbor hosts, aby sa doména načítavala z inej lokality. Tento celý proces slúži len k tomu, že si ním môžete overiť funkčnosť zmigrovanej webovej stránky na vašej doméne bez toho, aby ste ju previedli k nám alebo jej zmenili menné servery či konkrétne DNS záznamy. Tento krok môžete zrealizovať, nemusíte, je to na vás.

    Ak nechcete nič kontrolovať cez úpravu súboru hosts, môžete nám zaslať autorizačný kľúč pre prevod domény, ktorý si vyžiadajte od pôvodného registrátora domény, my doménu prevedieme, nastavíme naše menné servery a do niekoľko málo hodín po aktualizácii DNS záznamov sa webová stránka na vašej doméne bude načítavať z našich serverov.

     

    Migrácia emailov

     

    Po prevode domény a nastavení našich menných serverov sa po aktualizácii DNS záznamov začnú prijímať emaily na našich serveroch.

    Zatiaľ sme zmigrovali webovú stránku, SQL databázu, doménu, ale emaily zatiaľ nie. V tomto prípade sú možnosti:

    Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), kde máte na účtoch nastavený protokol POP, tak nemusíte migrovať nič, keďže prijatú poštu máte uloženú vo svojich počítačoch (ako aj odoslanú), potrebné je len, aby ste si upravili servery a porty na naše servery. Ich zoznam nájdete v návode Aké servery a porty si nastaviť pre IMAP, POP a SMTP.

    Ak ste u pôvodného poskytovateľa používali len Webmail (napr. RoundCube alebo Horde) alebo vo svojich emailových klientoch ste používali protokol IMAP, tak emaily bude treba zmigrovať. Ako na to, nájdete v návode Migrácia emailov od iného poskytovateľa do EXO Hosting, konkrétne odporúčame postup podľa sekcie Migrácia emailov synchronizáciou schránok. Ak používate emailový klient (Microsoft Outlook alebo Mozilla Thunderbird), tak aj v tomto prípade bude potrebné, aby ste si upravili nastavenia konta IMAP podľa návodu. Po úprave nastavení konta IMAP budete už aj emaily môcť používať u nás.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie.

      Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy.

      My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie.

      Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť.

      Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete.

       

      V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne:

      Mozilla Thunderbird

       

      V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť.

      71-thunderbird-smtp-nastavenia-prehlad.png

       

      Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov.

      71-thunderbird-smtp-odporucane-nastavenia.png

       

      Microsoft Outlook a Apple Mail

       

      V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Na prelome februára a marca 2025 sme dokončili prvú fázu zmien zálohovacieho systému na našich serveroch, ktorá zahŕňa zjednodušenie a vylepšenie vnútornej infraštruktúry na zabezpečenie spoľahlivejšej stability a dostupnosti dát.

       

      Zmena vnútornej infraštruktúry zálohovacieho servera

       

      Jedna z prvých vecí, ktoré sme úspešne dokončili (už skôr ako tento kalendárny rok), bolo z dôvodu vyššej bezpečnosti napr. v prípade živelných pohrôm, fyzické presunutie zálohovacích serverov do serverovne v Petržalke, ktorá sa nachádza zhruba 10 kilometrov od datacentra Digitalis, kde máme hlavné servery. Medzi datacentrom a zálohovacou serverovňou máme prenajatú vlastnú trasu na technológii CWDM (Coarse Wavelength Division Multiplexing), čo znamená, že po tejto trase nemôže nik iný komunikovať a je vyhradená len pre naše potreby.

      Samotná štruktúra záloh sa zmenila tak, že odteraz FTP zálohy webu a SQL databáz sú dostupné v zložkách podľa dátumu (čo sme v prípade SQL databáz zrealizovali už oveľa skôr v Control Paneli ako môžete vidieť v našom návode Automatické zálohovanie SQL databáz v Control Paneli), kedy bola záloha vykonaná. To znamená, že odteraz budete presne vidieť, z ktorého dňa daná záloha pochádza a nebude potrebné si prepočítavať, v ktorej zložke sa nachádza záloha z akého dňa.

      Ako sa prihlásiť na zálohovací server, nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, ktorý sme zároveň aktualizovali po dokončení prvej fáze zmien zálohovacieho systému.

      Po prihlásení na zálohovací server uvidíte dva priečinky:

      • db - záloha SQL databáz
      • web - tu nájdete zálohy FTP súborov

      Oba priečinky obsahujú podpriečinky /backups/ a /snapshots/.

       

      Zálohy SQL databáz

      Zálohy SQL databáz nájdete na zálohovacom serveri v priečinku /db/.

      Pod podpriečinkom /backups/ nájdete zoznam ďalších podpriečinkov s názvami podľa dátumov, kedy boli zálohy databáz automaticky vytvorené. Toto je jeden z hlavných rozdielov, ktoré si všimnete po zmene štruktúry, predtým jednotlivé zálohy boli v zložkách označených číslami 00, 01, atď. V každom podpriečinku nájdete zálohy všetkých databáz, ktoré sa pod danou doménou nachádzali v momente, keď bola záloha vykonaná. Každá databáza je pomenovaná tak, ako ju máte pomenovanú v Control Paneli. V FTP klientovi v stĺpci s dátumom potom môžete vidieť, kedy presne bola daná databáza zálohovaná. Vo veľkej väčšine prípadov časy záloh budú medzi druhou a treťou hodinou v noci.

      Pod podpriečinkom /snapshots/ nájdete snapshoty všetkých SQL databáz, ktoré ste si pod danou doménou sami vytvorili. Každá zálohovaná databáza formou snapshotu je pomenovaná svojim názvom (taký aký má v Control paneli, plus dátumom a časom, kedy presne bol snapshot vytvorený., napr.: db000000xsqldb-2025-02-06-12-51-13.sql)

      76-db-zalohovaci-server.png

       

      Zálohy webu (FTP)

      Zálohy webu (súborov na serveri) sú riešené obdobne, ako v prípade SQL databáz. Aj v tomto prípade po prihlásení na zálohovací server nájdete pod priečinkom /web/ podpriečinky /backups/ a /snapshots/. Podpriečinok /backups/ obsahuje zálohy za posledných 14 dní, kedy ktorá záloha bola vytvorená, každá záloha je označená dátumom v názve priečinka. Zálohuje sa kompletne celý FTP priestor, vrátane systémových priečinkov ako napr. /conf/, /data/ a pod. a samozrejme aj /public_html/. Keď si budete prezerať zoznam samotných zálohovaných súborov, nech vás nemýlia dátumy pri nich ak budú výrazne staršie, dátumy samotných priečinkov a súborov zohľadňujú deň a čas, kedy došlo k poslednej zmene v danom priečinku resp. daného súboru. Takže ak ste nejaký súbor upravili 16. apríla 2003, taký dátum pri ňom uvidíte, aj keď záloha bola vykonaná predvčerom.

      Snapshoty, teda vlastné zálohy súborov na serveri, ktoré ste si manuálne vytvorili nájdete v priečinku /snapshots/.

      76-ftp-zalohovaci-server.png

       

      Zmena adresy zálohovacieho servera

       

      Dlhé roky sme používali adresu zálohovacieho servera backup2.dnsserver.eu. Po novom ako predvolenú adresu môžete použivať adresu backup.exo.eu. V oboch prípadoch ide o FTP hostiteľov, teda nejde o webové stránku, kam sa môžete prihlásiť a sťahovať si zálohy. Ide viac menej len o kozmetickú zmenu, obe adresy sú rovnocenné s prístupom k rovnakým dátam. Nová adresa je ľahšia na zapamätanie, aj zápis.

       

      Návod k zálohám a ďalšie plány

       

      Kompletné informácie k FTP zálohám nájdete v našom návode Prístup k FTP záloham webu, kde nájdete aj vysvetlivky k FTP zálohám SQL databáz. Pre viac možností zálohovania (aj obnovy) SQL databáz odporúčame návod Prístup k zálohám SQL databáz.

      V ďalších fázach bude možnosť si FTP zálohy obnovovať priamo v Control Paneli, tak ako to je už teraz v prípade obnovy SQL záloh, bez potreby sa prihlasovať na FTP zálohovací server a pre vyššie balíčky plánujeme zálohy poskytovať častejšie ako na 24-hodinovej báze. Ďalej plánujeme možnosť si vytvárania FTP záloh vo formáte .ZIP pre jednoduchšie sťahovanie záloh zo servera do vlastného počítača, viac informácií prinesieme v budúcnosti.

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      20. 3. 2025 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.165.0, ktorá prináša významnú zmenu pre Obchod.

       

      Obchod

       

      Vytvorenie zákazníckeho účtu

      Odteraz si zákazníci, ktorí nakupujú v Obchode, budú môcť zaregistrovať zákaznícky účet, ktorý zjednoduší správu ich objednávok.

       

      Naľavo od Košíka pribudla ikonka na vytvorenie/prihlásenie účtu:

      101650-eshop-prihlasovacia-ikona.png

       

      Ak zákazník nemá účet, po kliknutí na ikonku, si ho môže na karte Registrovať zaregistrovať

      101650-eshop-registracia.png

       

      Po kliknutí na Pokračovať dostane informáciu, že bol vytvorený účet, ktorý treba ešte potvrdiť kliknutím na odkaz v emailovej správe:

      101650-eshop-odoslanie-registracie.png

       

      Príklad emailovej správy na potvrdenie registrácie účtu:

      101650-eshop-email-pre-potvrdenie-registracie.png

       

      Úspešné potvrdenie, teraz sa zákazník môže prihlásiť:

      101650-eshop-registracia-uctu-potvrdena.png

       

      Pri registrácii účtu je dôležitá emailová adresa. Ak sa použije rovnaká emailová adresa, ktorá bola už predtým použitá na objednávku tovaru, tak všetky objednávky sa zlúčia pod toto konto.

      Každý zákazník s vytvoreným kontom bude mať zjednodušené objednávanie tovaru, keďže nebude potrebné nanovo zadávať údaje pre doručenie (tie počas vytvárania novej objednávky môže upraviť podľa potreby, okrem emailovej adresy) a všetky svoje objednávky bude vidieť na jednej stránke, príklad:

      101650-eshop-zakaznicky-panel.png

       

      Ide hlavne o prehľad, ak by potreboval upraviť svoje kontaktné údaje, je potrebné, aby kontaktoval správcu obchodu.

      Vytvorenie účtu a objednávku si môžete otestovať na našej vzorovej stránke exoweb.sk

×
×
  • Vytvoriť nové...