Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Jump to content

Search the Community

Showing results for tags 'outlook'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Categories

  • Email
    • E-mail mailbox settings
    • Setting up email clients
    • RoundCube Webmail
    • RoundCube+ Webmail
    • Limits and quotas
    • Email backup, migrate and recovery
  • Webhosting
    • DNS
    • FTP
    • PHP
    • SSH
    • Security certificates
    • Databases
    • Webserver
    • Multihosting
    • Website redirection
    • Website backup and recovery
  • Domains
  • Control Panel
  • Content management system, frameworks and eshops (CMS)
    • WordPress
    • Joomla
    • PrestaShop
    • OpenCart
    • Drupal
    • External CMS
    • Laravel
  • Exoweb
    • We are starting with Exoweb
    • Adding content to Exoweb
    • Exoweb Blog
    • Exoweb Store
    • Exoweb Appointments
    • Customizations in Exoweb
  • Virtual servers (VPS)
  • Billing

Categories

  • Manuals
  • Requests
    • Access to the Control Panel
    • Change of domain ownership (WHOIS)
    • Disconnecting the domain from the Control Panel

Calendars

  • Community Calendar

Blogs

  • EXO HOSTING Blog
  • News and information
  • Novinky v Exowebe

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 9 results

  1. V posledných dvoch týždňoch sa rozmnožili problémy s doručovaním emailov na naše servery, prakticky všetky problémy majú rovnaký pôvod - v serveroch Microsoft Outlook, konkrétne problém majú služby Outlook 365, Hotmail, prípadne domény hostované na serveroch Outlook. Či sa vás tento problém týka, zistíte až vtedy, keď od svojich obchodných partnerov dostanete informáciu (najskôr telefonicky), že sa vám nedá odoslať email. Email sa vám (od nich) v skutočnosti dá odoslať, ale vráti sa odosielateľom, najskôr s takýmto podobným hlásením na konci emailu: relay27s61.dnsserver.eu uviedol túto chybu: Decision Engine classified the mail item was rejected because of IP Block (from outbound normal IP pools) -> 550 rejected because 40.107.241.135 is in a black list at bl.spamcop.net; Blocked - see https://www.spamcop.net/bl.shtml?40.107.241.135 IP adresa sa môže mierne na konci líšiť, podstatné je, že všetky IP adresy s týmto problémom začínajú oktetom 40. Viac informácií o danom probléme si môžete prečítať na tejto stránke. Čo to znamená? Microsoft zhruba od začiatku roka zápasí s problémami so spamom a známa služba SpamCop, ktorej blacklisty využívame aj my, sa rozhodli viac netolerovať spamy zo serverov Microsoftu a začali blokovať ich IP adresy. Že ide o celosvetový problém, môžete vidieť vo výsledkoch vyhľadávania Google. Problém sa prejavuje tak, že každý klient (resp. doména), ktorý využíva na správu emailov servery Outlook a cez Outlook (servery) aj odosiela, jeho emaily sú zablokované. Problém, že niečo nie je v poriadku, sme si všimli v priebehu minulého týždňa, keď sme zaznamenali zvýšené množstvo spamu prichádzajúcich z dočasných Outlook účtov. Čo sa dá robiť? V prvom rade treba zdôrazniť, že daný problém sa týka len klientov, ktorí na správu emailov využívajú službu Outlook. Keďže naše servery používajú blacklisty aj od služby SpamCop, emaily odoslané z Outlookov sú blokované. Keďže ale toto blokovanie má neblahý vplyv na vzájomnú komunikáciu, dočasne sme IP adresy, ktoré používajú servery Outlook, povolili, aby sa vám emaily od klientov Outlook mohli doručovať. Toto povolenie bude predbežne fungovať zhruba do konca tohto týždňa, dovtedy sa môže stať, že namiesto normálnej pošty dostanete pár spamov navyše, veríme však, že dovtedy Microsoft svoj problém vyrieši (stav budeme analyzovať koncom tohto týždňa alebo začiatkom ďalšieho). Ak si prajete zabezpečiť komunikáciu zo serverov Outlook za každú cenu, bez ohľadu na to, aké zmeny učiníme na našich serveroch, môžete si v Control Paneli na svoj Whitelist pridať IP adresy Outlooku. Ako na to, pokračujte pomocou nášho návodu Blacklist a Whitelist, kde v časti Whitelist, konkrétne v sekcii Chcem povoliť IP adresu / rozsah IP adries (musíte si ju označiť) si pridáte tento IP rozsah: 40.107.0.0/16 40.112.0.0/16 40.120.0.0/16 40.124.0.0/16 40.125.0.0/16 40.74.0.0/16 40.76.0.0/16 40.80.0.0/16 40.96.0.0/16 Po zadaní rozsahov IP adries kliknite dole na stránke na Zmeniť a zmena sa prejaví do 15 minút. Následne by ste už mali prijímať poštu z Outlook serverov bez obmedzení. * November 2024: do zoznamu sme pridali nový rozsah 40.107.0.0/16
  2. Microsoft Outlook alebo len Outlook, je populárna služba na správu emailových správ, ktoré u nás na Slovensku používajú tisíce klientov. Na jeseň 2023 Microsoft oznámil vydanie novej verzie, ktorú si prostredníctvom Microsoft Store môžete nainštalovať a používať. Táto nová verzia zároveň nahrádza aplikáciu Pošta, ktorú ste donedávna mohli vo svojich počítačoch používať, čo v praxi znamená, že po spustení aplikácie Pošta sa do svojho emailu už nedostanete, bez toho, aby ste si nenainštalovali najnovšiu verziu Outlook (údajne sa však k predchádzajúcej verzii dá vrátiť). Ak s tým problém nemáte, ani s ničím iným, môžete si aplikáciu Pošta nahradiť Outlookom. Spozornieť by ste ale mali v prípade, ak sa zaujímate o svoje súkromie. Podľa informácií zverejnených na portáli xda-developers.com, nový Outlook sa až príliš veľmi zaujíma o vaše súkromné údaje a pre reklamné účely vaše údaje odosiela až takmer 800 externým partnerom. O tejto skutočnosti však budete viac-menej informovaní pred prvý spustením Outlooku, kde sa objaví informačné okno, ktoré informácie sa budú zdieľať a komu posielať, ale že to bude až 800 subjektov, je na zamyslenie, kam všade sa vaše súkromné údaje budú odosielať. Čo je ešte horšie, ak si do Outlooku pridáte iné konto (tretej strany), napr. Gmail, Microsoft získava prístup k údajom aj v tejto službe (vrátane prihlasovacích údajov!), čo je ďalší veľký zásah do súkromia. Tieto údaje budú najskôr obsahovať informácie o vašom zariadení, eventuálne aj polohe, môžu dokonca zbierať aj informácie o skenovaných položkách a na základe týchto údajov vám budú ponúkať personalizované reklamy. Hoci Microsoft o tejto skutočnosti informuje a samotným užívateľom dáva na výber, čo sa týka nastavenia a zobrazovania reklám, v podstate ide o to, že prostredníctvom Outlooku môže sledovať vaše aktivity a preferencie, čo nie každému môže byť po vôli. Ak vám táto skutočnosť nie je po vôli, neodporúčame Outlook používať. K Outlooku odporúčame používať alternatívny klient Thunderbird, ktorý je tiež v slovenčine a hlavne zadarmo a čo je ešte dôležitejšie, naši zákazníci v EXO Hosting výrazne menej riešia problémov s Thunderbirdom ako s Outlookom. Ako si môžete nastaviť emailové konto v Thunderbirde, si môžete prečítať v tomto návode.
  3. Niekedy môže nastať situácia, že emailový klient, ktorý používate napr. Microsoft Outlook (stáva sa častejšie) alebo Mozilla Thunderbird (nestáva sa príliš často) vám prestane fungovať, buď že sa nedokáže pripojiť na naše servery (mail.exohosting.com a smtp.exohosting.com) alebo prijímať, či odosielať emaily. V drvivej väčšine prípadov je problém na strane klienta. Emailový klient sa nevie pripojiť na servery Exohosting Keď má emailový klient problém s pripojením na naše servery, prvé čo by ste mali spraviť, je prihlásiť sa do svojej schránky cez RoundCube Webmail a otestovať si prijímanie a odosielanie emailov. Ak posielanie správ nefunguje ani vo Webmaile, uistite sa prihlásením do Control panela v sekcii Fakturácia, či nemáte neuhradené nejaké služby, či neexspirovala doména alebo nemáte deaktivovanú nejakú doplnkovú službu. Ak nič také nevidíte, kontaktujte nás pre preverenie problému. Ak posielanie a prijímanie emailov v RoundCube Webmail funguje, schránka je v poriadku a problém je najskôr vo vašom zariadení. Najprv vyskúšajte reštartovať všetky zariadenia. Ukončite prácu s klientom a reštartujte router. Môže sa stať, že váš poskytovateľ internetového pripojenia zmenil IP adresu alebo iné nastavenia, v tomto prípade často býva reštart routera potrebný a vie vyriešiť problémy s pripojením. Ďalej odporúčame reštartovať aj počítač. Po reštarte všetkých zariadení sa väčšina problémov obyčajne vyrieši. Ak ani reštart nepomohol, odporúčame skontrolovať, či máte v klientovi zadané správne heslo do emailovej schránky a nastavené správne servery a porty v odporúčaných kombináciách. Nesprávne nastavenia sú ďalšou častou príčinou prečo sa klient nedokáže pripojiť na naše servery, zvykne sa to diať po aktualizácii bezpečnostných certifikátov na serveri. Ak sú servery a porty správne nastavené, odporúčame dočasne vypnúť antivír a firewall, ktorých aktualizácie občas spôsobujú vyššie spomenuté problémy. Keď nepomohlo ani vypnutie antivíru a firewallu, odporúčame, aby ste si preverili, či nepoužívate zastaralú verziu emailového klienta, čo môže byť ďalšia príčina jeho nefunkčnosti. Problém však môže nastať aj v prípade nejakej aktualizácie, ktorá mohla "niečo pokaziť". Tento problém často nastáva u klientoch Microsoft Outlook. Ak ani v tomto prípade sa problém nevyriešil a používate práve Microsoft Outlook, odporúčame otestovať iný klient, napr. Mozilla Thunderbird, s ktorým naši zákazníci majú všeobecne dobré skúsenosti. Emailový klient sa pripojí na servery, ale neprijíma ani neodosiela emaily Môže sa stať, že váš emailový klient sa tvári, že je v poriadku, teda vyzerá to tak, že sa na servery pripojil, ale má problém s prijímaním správ alebo odosielaním. V tomto prípade odporúčame postupovať ako v prvom prípade, ale navyše je potrebné dôkladnejšie skontrolovať funkčnosť samotnej emailovej schránky. Prihláste sa na RoundCube Webmail danej emailovej schránky, s ktorou máte problém (ak máte problém s viacerými, tak nemusí byť problém v konkrétnej schránke) a skontrolujte, či na Webmaile viete prijímať a odosielať emaily. Ďalej odporúčame podľa návodu Bezpečnostná kontrola emailovej schránky si overiť, či v schránke nemáte zvláštne údaje v nastaveniach Identity alebo Pravidiel (Filtrov), ktoré spôsobujú problémy s doručovaním resp. preposielaním emailov. Ak nájdete problémy v Identite alebo Pravidlách, tak podľa návodu uverejnenom vyššie si ihneď zmeňte heslo k emailovej schránke a odstráňte problémy s Identitou a Pravidlami. Následne bude potrebné aktualizovať heslo aj v samotnom klientovi. Ďalší problém môže byť, že máte zapnutú ochranu SMTP servera (to by ste ale mali problém už s odosielaním z RoundCube Webmail), v ktorom máte zaradené krajiny ako Slovensko alebo Česko a včera ste prišli napr. do Nemecka, tak je potrebné si do zoznamu povolených krajín pridať Nemecko a potom odosielanie začne fungovať. Tento problém sa však týka len odosielania emailov, nie prijímania.
  4. Ak posielate emaily s prílohami z Microsoft Outlook, tak v niektorých prípadoch môže nastať situácia, že prijímateľovi, ktorý používa pre príjem a správu emailov Mozilla Thunderbird, namiesto príloh príde len akýsi súbor winmail.dat (platí to aj opačne, ak vy používate Mozilla Thunderbird, môže vám prísť email s prílohou winmail.dat). Tento súbor si vedia otvoriť len užívatelia Microsoft Outlook, ale užívateľom Mozilla Thunderbird sa len otvorí okno s ponukou aplikácií, ktorou by si mohli súbor otvoriť. Hoci takýto súbor si budete vedieť otvoriť napr. v Notepade, nebude obsahovať žiadne užitočné informácie. Ako odstrániť tento problém, aby sa namiesto súboru winmail.dat zobrazovali správne prílohy? Riešenie v Microsoft Outlook Ideálne je, aby tento problém si vyriešil užívateľ Microsoft Outlook. Problém spočíva v tom, že aplikácia Outlook môže emaily naformátovať tromi spôsobmi: HTML Rich text Plain text Plain text je obyčajný text, ktorý Mozilla Thunderbird prečíta bez problémov a bez problémov prečíta aj text vo formáte HTML, pretože formátovanie obsahu emailu je nastavené priamo v kóde, s čím Mozilla Thunderbird nemá problém. Problém je len s formátom Rich text, ktorý priamo do tela emailu ukladá rôzne formátovanie, ako napr. tučné písmo, šikmé písmo, farebné písmo, ale počítajú sa sem aj obrázky alebo iné médiá. Takýto naformátovaný text si prečítajú iní užívatelia Microsoft Outlook, keďže ide o rovnakého klienta, ale iní klienti, ako Mozilla Thunderbird si takýto text neprečítajú a namiesto toho je takýto obsah emailu "zabalený" do súboru winmail.dat a poslaný ako príloha, z ktorej nie je žiadny úžitok. Ak používate Microsoft Outlook, tak v nastavení emailu si musíte vytváranie správ nastaviť na HTML alebo Plain formát (tak isto nastaviť aj ako konvertovanie správ pri odosielaní) a emaily už budete posielať v formáte, ktorý si prečítajú aj prijímatelia mimo Microsoft Outlook. Podrobnejšie informácie aj s postupom nájdete v článku How email message formats affect Internet email messages in Outlook. Riešenie v Mozilla Thunderbird Čo však robiť, keď väčší problém je, že súbory vo formáte winmail.dat prijímate? Aby ste takéto súbory neprijímali, museli by si správne formátovanie nastaviť všetci užívatelia Microsoft Outlook, ktorí vám posielajú emaily, čo pre vás nie je zrovna ideálne riešenie. Existuje však doplnok, ktorý tento problém efektívne vyrieši. Ide o doplnok LookOut, ktorý si do Mozilla Thunderbird môžete nainštalovať. Spustite Mozilla Thunderbird, hore napravo kliknite na hamburgerové menu a v ponuke kliknite na Doplnky a témy: Otvorí sa karta Rozšírenia, do vyhľadávacieho poľa zadajte lookout a klikne na ikonu vyhľadávania: Výsledok sa otvorí na novej karte a mali by ste vidieť konkrétne tento doplnok. Kliknite na Pridať do programu Thunderbird: Vyskočí kontrolne okno, kliknite na Pridať: Po inštalácii dostanete potvrdenie, že inštalácia sa podarila. Teraz si znovu otvorte email so súborom winmail.dat a už by ste mali vidieť všetok obsah tak, ako má byť. Alternatívna inštalácia doplnku LookOut Ak by ste z nejakého dôvodu mali problém s inštaláciou doplnku LookOut horeuvedeným spôsobom, stiahnite si ho z tejto stránky. Na stránke kliknite na Prevziať teraz a súbor si uložte niekam do počítača. Podobne ako v predchádzajúcom prípade, v Thunderbirde kliknite vľavo hore na hamburgerové menu a následne na Doplnky a témy. Na karte Rozšírenia kliknite na ozubené koleso a na Nainštalovať doplnok zo súboru...: V počítači sa preklikajte k súboru a vyberte ho pre inštaláciu. Dostanete varovanie, v tomto prípade len kliknite na Pridať: Následne dostanete informáciu, že doplnok bol pridaný a teraz v emaile z Outlooku uvidíte všetok obsah riadne, bez winmail.dat prílohy.
  5. Kalendáre vytvorené pomocou webmailu RoundCube+ je možné spravovať aj pomocou emailového klienta Microsoft Outlook. Najprv si prečítajte návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+, kde sa dozviete ako vytvoriť kalendár; a udalosti na zdieľanie posunúť iným používateľom (schránkam). Import kalendára do Microsoft Outlook Microsoft Outlook nemá priamu možnosť importovať kalendár z RoundCube+ podobne ako má Thunderbird, preto je potrebné si nainštalovať doplnok do Outlooku CalDav Synchronizer. Ten si po stiahnutí (*.zip) rozbaľte do nejakej zložky a kliknite na setup.exe. Doplnok si nainštalujte podľa inštrukcií na obrazovke, netreba žiadne špeciálne nastavenia. Po ukončení inštalácie reštartujte Microsoft Outlook, resp. ho spustite, ak ste ho nemali spustený a hore v menu uvidíte položku CalDav Synchronizer, kliknite na ňu a potom na možnosť Synchronization profiles: Vyskočí veľké okno, kliknite na zelené plus vľavo: Vyskočí ďalšie veľké okno s možností výberu profilu, vyberte (mal by už byť označený na vybratie) Generic CalDAV/CardDAV: Dole napravo kliknite na OK, profil sa vytvorí a teraz už len doplníte údaje potrebné pre zdieľanie z kalendára, ktorý ste si vytvorili v RoundCube+ (viď návod Ako zdieľať kalendáre pomocou RoundCube+) Name: názov si dajte aký chcete pre kalendár Outlook folder: kliknite napravo na tri bodky a v rámci svojej schránky vyberte položku kalendára - môžete buď použiť východzí Kalendár alebo v prípade potreby si vytvorte vlastný Kalendár, podobne ako na obrázku nižšie, zároveň sa uistite, kde presne chcete mať Kalendár umiestnený (či priamo pod názvom schránky alebo pod nejakým priečinkom) a najmä sa uistite, že v možnosti Priečinok bude obsahovať bola vybratá možnosť Položky typu Kalendár: DAV URL, Username a Password si skopírujte z nastavení kalendára v RoundCube+: Synchronization interval (minutes): tu si nastavte, ako často chcete, aby sa udalosti v kalendári synchronizovali. Východzia hodnota je 30 minút. Kliknite na Test or discover settings a keď budete mať šťastie (resp. všetko správne vyplnené), tak vyskočí okno, že otestovanie pripojenia bolo úspešné. Kliknite dole vpravo na OK (na obrázku hore), čím sa profil uloží: Teraz hore v menu vľavo kliknite na Synchronize now: Dole vľavo kliknite na ikonu kalendára (ak už nie ste priamo v Kalendári)... ... a v Kalendári uvidíte udalosť, ktorú ste si pridali v RoundCube+: Upozornenie: Pozor, v prípade, ak používate viac kalendárov, vždy sa uistite, že udalosť pridávate do toho Kalendára, ktorý zdieľate alebo chcete zdieľať medzi ostatnými účastníkmi.
  6. Ak používate na správu emailov klient Microsoft Outlook s protokolom IMAP a máte problém s mazaním emailov taký, že v Outlooku chcete vymazať email, ale email nie je možné vymazať a namiesto toho dostanete chybové hlásenie: Operáciu nie je možne vykonať, pretože objekt bol odstránený je pravdepodobné, že názvy priečinkov v Outlooku sa nezhodujú s názvami priečinkov vo Webmaile. Synchronizácia priečinkov medzi RoundCube Webmail a Microsoft Outlook Prihláste sa na RoundCube Webmail a skontrolujte si, či názvy priečinkov v Outlooku sa zhodujú s názvami priečinkov vo Webmaile (nájdete to v Nastavenia → Špeciálne priečinky). Napr. ak v Outlooku sa pošta maže do priečinka Deleted Items, vo Webmaile si ho musíte vytvoriť (podľa obrázka sa preklikajte cez Nastavenia → Priečinky → a vytvorte si nový priečinok s názvom Deleted Items). Následne sa preklikajte cez Nastavenia → Špeciálne priečinky a pri Koši si nastavte priečinok na Deleted Items. Reštartujte Outlook, ten si následne zosynchronizuje priečinky a emaily by sa už mali dať vymazať. V Koši na Webmaile si zároveň pozrite, či sú tam vymazané všetky emaily, aby zbytočne nezaberali voľné miesto v schránke. Ak by ste mali v schránke emaily, ktoré nevidíte a vidíte len, že máte obsadené miesto, skontrolujte si Webmail podľa tohto návodu. Tip: V niektorých prípadoch nemusí pomôcť vytvorenie priečinka Deleted Items, skúste v tomto prípade vytvoriť a použiť priečinok Odstránené položky.
  7. Ak máte v Microsoft Outlook vytvorené emailové konto typu IMAP, pri odosielaní pošty môžete naraziť na takéto chybové hlásenie v ohľade ukladania pošty do priečinka Odoslaná pošta: Tento problém obyčajne vznikne z dôvodu, že Outlook nie vždy dokáže nastaviť poštu pre odosielanie, keďže východzie nastavenie pre odoslanú poštu označuje ako Sent Items, na serveri však priečinok pre odoslanú poštu často býva označený len ako Sent. Nastavenie priečinka pre odoslanú poštu v RoundCube WebMail Tento problém sa dá jednoducho odstrániť, prihláste na Webmail, kliknite na Nastavenia (naľavo v hlavnom menu ozubené koleso) a následne na Priečinky: V pravej časti obrazovky si vytvorte nový priečinok, ktorý pomenujte Sent Items a kliknite na Uložiť. Ostatné nastavenia nechajte tak, ako sú. Po vytvorení nového priečinku (Sent Items), uvidíte ho v zozname pod východzími priečinkami. Uistite sa, že je aktivovaný (mal by byť automaticky). Teraz prejdite na Nastavenia, následne na Špeciálne priečinky a priečinok Odoslané si nastavte na Sent Items. Kliknite dole na Uložiť. Teraz reštartujte Outlook a už by sa mala odoslaná pošta ukladať do odoslanej pošty v Outlooku bez problémov. Možné problémy s nastavením priečinkov odoslanej pošty Môže sa stať, že pri odosielaní správ si emailový klient môže vytvoriť rôzne priečinky "Odoslaná pošta", "Sent", "Sent Items", Sent Messages" atď. V prípade tohto problému a aby sa odoslaná pošta zjednocovala do jedného priečinku "odoslanej pošty", odporúčame vyskúšať tento postup: Podľa postupu uvedenom vyššie vytvorte priečinok Sent Items a v nastavení Špeciálne priečinky pre položku Odoslané nastavte možnosť Sent Items. Ostatné položky, kam by sa mohla ukladať odoslaná pošta, vymažte alebo deaktivujte. Tento postup bude zrejme treba zrealizovať pri starších verziách Outlooku, pre Outlook (v rámci 365) nám počas testovania stačilo mať len vytvorený priečinok Sent Items (ktorý dokonca nebolo treba nastaviť pre odoslanú poštu, ale napriek tomu odporúčame zrealizovať nastavenia podľa návodu vyššie).
  8. Po vytvorení emailového konta v prostredí Microsoft Outlook si môžete konto v prípade potreby dodatočne upraviť. Tieto nastavenia nájdete po kliknutí na položku Súbor v hlavnom menu vľavo hore: Mám konto typu POP V sekcii Informácie o konte (tu vidíte informáciu aký typ konta, či POP alebo IMAP, používate alebo si môžete vytvoriť ďalšie emailové konto) máte možnosti Nastavenia konta, kliknite na ikonu Nastavenie konta, na ktorú ukazuje červená šípka: Po kliknutí sa objaví ponuka s viacerými možnosťami, ktoré si stručne vysvetlíme nižšie: Prvá položka Nastavenie konta - na karte E-mail vidíte napr. vašu schránku (ak ju nechcete používať, tu ju môžete zmazať), na karte Údajové súbory sa nachádza cesta k súboru .pst, ostatné nastavenia si môžete nastaviť podľa ľubovôle: Dodatočné nastavenie účtu typu POP môžete zrealizovať v ponuke Názov konta a nastavenia synchronizácie (viď obrázok Informácie o konte), odporúčame, aby ste si v prípade účtu POP tieto nastavenia preverili, pretože tu si nastavujete napr. ako dlho sa má pošta držať na serveri po stiahnutí (aby sa neplnila schránka). Východzie nastavenia ponúkajú držanie pošty na serveri 14 dní po stiahnutí. Ak by ste potrebovali dodatočne nastaviť alebo upraviť servery a porty, tak v ponuke (viď vyššie Informácie o konte) kliknite na možnosť Nastavenia servera. Na tejto karte (v časti Prichádzajúca pošta) meníte heslo, ak ste si ho predtým zmenili vo WebMaile, ostatné nastavenia nechajte tak, ako sú na obrázku (resp. si ich aktualizujte podľa neho): Po kliknutí na Odchádzajúca pošta si môžete preveriť nastavenia odchádzajúcej pošty SMTP, tu väčšinou nie je dôvod nič zásadné meniť: Mám konto typu IMAP Ak potrebujete upraviť konto IMAP, postupujete rovnako cez položku Súbor v hlavnom menu. Položka Nastavenie konta je rovnaká ako v prípade POP, tak kliknite rovno na Nastavenie Konta → Názov konta a nastavenia synchronizácie: Pod položkou Názov konta a nastavenia synchronizácie si môžete upraviť konto IMAP podľa potreby. Ak napríklad označíte Neukladať kópie odoslaných položiek, tak sa nebude ukladať odoslaná pošta (čím sa vyhnete možným problémom s kopírovaním odoslanej pošty do priečinka Odoslaná pošta (viď článok Nastavenie priečinka odoslanej pošty pre Microsoft Outlook), ale neodporúčame toto políčko označiť, aby ste neprišli o odoslanú poštu). Ďalej v Nastaveniach konta v Outlooku keď kliknete na Nastavenia servera, môžete tam dodatočne skontrolovať a upraviť IMAP a SMTP nastavenia. Tu sú štandardné nastavenia pre IMAP (prijímanie pošty): ...a tu pre SMTP (odosielanie pošty):
  9. Emailový klient Microsoft Outlook, bežne známy jednoducho len ako Outlook si vo svojej histórii prešiel viacerými zmenami, preto tento návod na nastavenie emailového konta všeobecne platí od verzie Outlook 2016 (buď samostatne alebo v rámci Office 365 resp. po novom Microsoft 365) až po aktuálnu verziu Outlook 2021. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Spustite aplikáciu Microsoft Outlook, do úvodného okna zadajte názov vašej emailovej schránky (v našom príklade použijeme vzorovú schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk) a kliknite na Pripojiť. Výber služby Na ďalšej karte Rozšírené nastavenia máte viacero možností, zameriame sa na manuálne nastavenie serverov a portov. Buď kliknite na ikonu POP alebo IMAP: POP (pošta sa bude do Outlooku sťahovať zo servera a odosielaná pošta sa bude ukladať lokálne vo vašom počítači) IMAP (prijatá a odoslaná pošta bude uložená stále na serveri - bude dostupná z viacerých zariadení, ak ju zmažete v Outlooku, zmaže sa aj na serveri) Tip: Ak v priebehu nastavovania konta narazíte na problém, ktorý neumožňuje dokončiť vytvorenie konta, skúste postupovať podľa sekcie Problém s vytvorením konta na konci článku. Nastavenia POP v Outlook Najprv si ukážeme nastavenie POP (prijímanie emailov). Po kliknutí na ikonu POP zadajte potrebné servery a porty, presne ako na obrázku, vrátane označených políčok. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie emailov) nastavenia. Dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Po kliknutí na Ďalej zadajte heslo, ktorým sa do schránky prihlasujete. Pred zadaním hesla sa uistite, že sa viete prihlásiť na WebMail, ak nie, aktualizujte si heslo, ktorým sa budete vedieť prihlásiť: Keď si Outlook overí pripojenie, bude vám to oznámené týmto hlásením nižšie (ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile) a kliknite na Hotovo: Ak všetko prebehlo správne, od Microsoftu dostanete testovaciu správu ako dôkaz, že nastavenie bolo úspešne dokončené: Táto e-mailová správa bola odoslaná automaticky programom Microsoft Outlook počas testovania nastavenia konta. Nastavenia IMAP v Outlook IMAP (prijímanie pošty) sa nastavuje obdobne ako POP, kliknite na ikonu IMAP (viď vyššie obrázok Výber služby) a emailové konto si nastavte podľa obrázku. Na tomto kroku sa zároveň zadávajú údaje pre SMTP (odosielanie pošty) nastavenia. Podobne ako v prvom prípade, aj v tomto dbajte na to, aby ste mali zadanú správnu koncovku .com a nie .sk. Šifrovanie musí byť vybrané SSL/TLS. Kliknite na Ďalej, na ďalšej strane zadajte heslo k vašej schránke (ako v prípade POP, viď vyššie) a po úspešnom overení uvidíte takýto výsledok: Rovnako ako v prvom prípade, ak označíte políčko pre nastavenie Outlook mobile, v prehliadači sa otvorí okno pre nastavenie aplikácie v mobile, ak mobilnú aplikáciu nepoužívate kliknite na Hotovo a schránka typu IMAP je nastavená. Problém s ukladaním odoslanej pošty (platí len pri type konta IMAP) Po vytvorení konta typu IMAP si otestujte odosielanie správ. Môže sa stať, že odoslanie skončí chybovým hlásením, že správa sa nedá uložiť do priečinka odoslanej pošty. Problém nastal z dôvodu, že Outlook nie vždy si vie správne nakonfigurovať priečinok pre odoslanú poštu na serveri. Ak nastane tento prípad, pozrite si návod Nastavenie priečinka odoslanej pošty pre Microsoft Outlook. Problém s vytvorením konta Ak ste predtým mali nainštalovaný Outlook a nainštalovali ste si ho znovu, niekedy môže nastať problém, že do aktuálneho profilu nie je možné pripojiť (ďalšie) emailové konto. Jednou z možností je odstrániť profil (uistite sa, že odstránením profilu nestratíte žiadne správy, ak sú). V sekcii Informácie kliknite na Nastavenie konta → Spravovať profily: Vyskočí okno, dole kliknite na možnosť Zobraziť profily... a následne kliknite na tlačidlo Odstrániť: V prípade iných problémov s nastaveniami konta v Outlooku odporúčame kontaktovať podporu Microsoftu.
×
×
  • Create New...