
Každá doména (alebo multihosting, či virtuálny server) má v Control Paneli vlastný kontakt. Na základe kontaktných údajov sa generujú faktúry za poskytované služby a určujú vlastníka danej služby.
Odporúčame, aby ste si kontakty potrebné pre generovanie a zasielanie výziev, faktúr a upomienok z času na čas skontrolovali, najmä emailovú adresu, či je aktuálna. Takto vždy budete dostatočne skoro informovaní o blížiacej sa exspirácii služieb, čím zabránite ukončeniu poskytovania služieb našou spoločnosťou a tým znefunkčneniu webových stránok či emailových schránok.
Aktualizácia kontaktných údajov
Prihláste sa do Control Panela (ak sa neviete prihlásiť do Control Panela, postupujte podľa návodu) a vľavo v hlavnom menu kliknite na Kontakty:
Nájdite si doménu, u ktorej potrebujete aktualizovať kontakty a na riadku adresy s ikonou panáčika (čo je administratívny kontakt domény) kliknite na Zmeniť / Zobraziť.
Odporúčame aktualizovať aj kontakt s obálkou slúži pre potreby klasickej papierovej pošty a v proforme je zobrazená ako korešpondenčná adresa:
Otvorí sa stránka s poliami, v ktorých si môžete upraviť všetky kontaktné informácie, ktoré chcete alebo potrebujete mať na faktúre. Nižšie na obrázku môžete vidieť príklad vyplnených kontaktných údajov, pričom modrá šípka ukazuje na emailovú adresu, čím toto pole zvýrazňuje - tu môžete upraviť emailovú adresu, na ktorú sa majú zasielať faktúry.
Ak zmena kontaktných údajov má zahŕňať aj zmenu údajov vlastníka domény, nestačí údaje upraviť len tu. Ako naznačuje upozornenie hore v obrázku nižšie, je potrebné si poslať aj autorizovanú požiadavku o Aktualizáciu údajov vo WHOIS. Ak k pôvodnej emailovej adrese už nemáte prístup, bude potrebné postupovať podľa návodu Aktualizácia údajov vo WHOIS, bez prístupu na kontaktný email.
Príklad kompletne vyplnených údajov. Modrá šípka ukazuje na emailovú adresu, na ktorú budú odosielané proformy, faktúry a upomienky:
Údaje v administratívnom kontakte aktualizujete / meníte vtedy, ak:
- sa zmenili vaše osobné údaje, napr. adresa, tel. číslo, email a pod.
- previedli ste doménu do vlastníctva niekoho iného - buď údaje upravíte vy alebo doménu odpojíte od Control panela, aby si ju nový majiteľ mohol pripojiť k svojmu Control panelu.
Údaje v poštovom kontakte aktualizujete / meníte vtedy, ak:
- potrebujete faktúry zasielať klasickou poštou (listom)
V oboch prípadoch je potrebné, aby ste obe adresy mali aktuálne, keďže sa zobrazujú na proforme resp. faktúre:
Aktualizácia dodatočných kontaktov
Nižšie pod týmto formulárom sa nachádzajú ešte dve sekcie:
-
Údaje pre fakturáciu
- vyplnenie tejto sekcie nie je dôležité, ale sem si môžete zapísať druhú (inú) emailovú adresu, kam vám budeme zasielať výzvy a faktúry. Je to vhodné napr. ak výzvy a faktúry chcete štandardne posielať sebe na email (viď vyššie) a sem do tejto sekcie zapíšete ďalšiu emailovú adresu, napr. vašej sekretárky alebo vašu záložnú emailovú adresu. Odporúčame, aby táto adresa bola mimo vašej domény, ak by nastala situácia, že vám kvôli neskorej úhrade exspiruje doména, čím sa znefunkční aj email, tak výzvy a faktúry vám prídu na ďalšiu adresu, ktorá je funkčná.
-
Údaje na technika
- vyplňte pre prípad, ak máte správcu webu, ktorý s nami potrebuje komunikovať, ak nám zavolá z tel. čísla alebo napíše z emailovej adresy uvedenej v tomto formulári, tak určité požiadavky môžeme vybavovať aj cez tieto kontakty.
Ani jedna z týchto dvoch sekcií nemá vplyv na generovanie faktúr a obsah v nich.
Pred kliknutím na Zmeny musíte ešte označiť súhlasy s obchodnými podmienkami. Akákoľvek zmena vyžaduje tento súhlas.
Hlavné konto
Zároveň odporúčame, aby ste si skontrolovali a prípadne aj aktualizovali údaje Hlavného konta, ktoré je potrebné pre úspešné prihlásenie do Control Panela a zasielanie autorizovaných požiadaviek. Hlavno konto je nezávislé od kontaktu domény (resp. domén) a môže obsahovať úplne rozdielne kontaktné informácie.
Pozrite aj tento článok
Pozrite aj tento článok