Hľadanie v komunite
Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''obchod''.
-
V tomto návode si stručne zosumarizujeme, akým spôsobom môžete spracovávať objednávky vytvorené vo vašom Obchode. Zameriame sa z pohľadu dvoch základných spôsobov platieb za tovar, ktoré zahŕňajú platbu na účet (tovar zašlete zákazníkovi až keď vám pošle platbu za tovar) a dodanie tovaru na dobierku (tovar zašlete zákazníkovi a ten uhradí platbu pri prevzatí tovaru). V hlavnom menu kliknite na Obchod: Po kliknutí na Obchod sa hneď dostanete do sekcie Objednávky, v našom vzorovom príklade môžete vidieť dve objednávky, prvá bola vytvorená s tým, že zákazník si zvolil platbu na dobierku, preto Stav môžete vidieť Čaká sa na odoslanie, v druhej objednávke bola zvolená platba na účet, preto je stav Prebieha platba. Tip: Zmeny stavov objednávok môžete sledovať aj v službe Zákazníci. O každej zmene stavu objednávky budú zákazníci informovaní notifikáciou na emailovú adresu, ktorú zadali pri vypĺňaní objednávky. Spracovanie objednávky na dobierku Upozornenie: Vzhľad objednávok v administrácii eshopu sa mierne zmenil, viac detailov nájdete v tomto blogu. Toto upozornenie tu bude dovtedy, pokým nebudú aktualizované obrázky v tomto návode. V našom príklade objednávka číslo 735-15126861 Čaká na odoslanie - toto je predvolený stav všetkých objednávok, kde spôsob dodania (resp. platby) bol zvolený na dobierku. Priamo v zozname objednávok si môžete zmeniť stav objednávky na ten, ktorý tam práve potrebujete mať, ak na objednávku potrebujete nejaký čas, tak si nastavíte Spracováva sa alebo keď zákazník objednávku zruší, tak si môžete tento stav taktiež nastaviť (toto platí od verzie 10.145.0) Keď kliknete na číslo objednávky, stavy si môžete meniť aj priamo v jej detailoch, tu napríklad vidíte, že objednávka je v stave Čaká na odoslanie, môžete ju hneď označiť ako Odoslaná alebo nižšie si vybrať iný stav, ako napr. Spracováva sa. Keď objednávku spracujete, najskôr ju označíte ako odoslanú: A keď bude odoslaná, môžete ju označiť ako zaplatená: A keď označíte objednávku na dobierku ako zaplatenú, už sa na jej stave nič nedá zmeniť - tým, že zákazník zaplatil za tovar po prevzatí, sa objednávka považuje za vybavenú: Spracovanie objednávky platbou na účet Spracovanie objednávky v prípade, ak zákazník vopred uhradí platbu na váš účet prebieha obdobným spôsobom - tu sa však objednávka dá zrušiť, aj keď bola zaplatená. Za vybavenú objednávku sa považuje tá, ktorá bola odoslaná. V zozname objednávok máte možnosť buď objednávku označiť ako zaplatenú alebo ju môžete zrušiť. To isté môžete vykonať aj priamo v detailoch objednávky: Keď označíte objednávku ako zaplatenú, stav sa zmení a môžete si vybrať ďalšie možnosti, buď že sa spracováva, a to v prípade, ak potrebujete nejaký čas na jej spracovanie alebo čakáte na dodanie tovaru od dodávateľa alebo keď máte hotovo, môžete ju rovno označiť ako odoslanú: Keď objednávka bude spracovaná, taktiež ju môžete označiť ako odoslanú: ...a dostanete sa k stavu, že objednávka bola odoslaná a tým sa považuje za vybavenú, na jej stave sa už nič nedá zmeniť. Ako zrušiť objednávky? Ak objednávka na dobierku bola označená ako zaplatená, nie je možné ju už zrušiť, keďže tento stav oznamuje, že zákazník si tovar prebral a uhradil ho. To isté platí aj v prípade, ak ju označíte ako odoslanú alebo dokonca už ako keď sa spracováva. Takže platí, že objednávka sa sa dá zrušiť len v stave, keď Čaká na odoslanie. V prípade, ak pri objednávke bola zvolená platba na účet - tým, že ste platbu prijali a tovar odoslali, sa považuje táto objednávka za vybavenú, zrušiť sa už nedá. Keď označíte objednávku, že sa spracováva, zrušiť ju v tomto stave nie je možné, ale máte možnosť sa ešte vrátiť do stavu, že je "len" zaplatená a potom môžete objednávku zrušiť. Keď objednávku chcete zrušiť, vyskočí varovné okno. Kliknite na Zrušiť objednávku, ak si ju prajete naozaj zrušiť, tento proces je nevratný: Následne sa objednávka označí ako Zrušená: Tento stav uvidíte aj priamo v zozname objednávok: Tip: Keď objednávku zrušíte, tak záznam o nej sa vymaže zo správy zákazníkov.
-
Nastavenie Pokladne v Obchode nie je zložité, len si označíte, čo všetko si v pokladni prajete zobrazovať. Keďže legislatíva v ohľade ochrany osobných údajov a obchodných podmienok je prísna, odporúčame, aby ste tento krok starostlivo zrealizovali. V Editore kliknite naľavo hore na hamburgerové Menu: ...a následne na druhú položku Obchod: V Obchode kliknite na Nastavenia obchodu a napravo sa zobrazia možnosti: Komunikácia Môžete označiť možnosť Povoliť zákazníkom pridávať komentáre k objednávkam. Táto možnosť je veľmi užitočná, zákazníci v objednávkovom procese môžu pridávať informácie, napr. k produktom alebo k doprave, ak by mali nejaké špeciálne požiadavky. Text v pätičke emailu: sem môžete napísať všeobecný odkaz ku každej vytvorenej objednávke. Odkaz bude doručený v pätičke informačného emailu, ktorý dostane každý zákazník po vytvorení objednávky. Môžu tu byť informácie napr. akým spôsobom bude prebiehať spracovanie a doručenie objednávky. Odporúčame označiť aj Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Viac informácií nájdete v návode Odosielanie emailov v Obchode z vlastnej domény, kde je aj vysvetlené, prečo odporúčame toto nastavenie zapnúť. Keď označíte možnosť Povoliť zákazníkom pridávať komentáre k objednávkam, v Pokladni na stránke, kde zákazníci zadávajú svoje kontaktné údaje (adresu doručenia), uvidia možnosť pridať Poznámku k objednávke: Obchodné podmienky, Zásady ochrany osobných údajov a Marketingový súhlas V druhej časti nastavenia Pokladne máte možnosti (podrobnejšie vysvetlenie nájdete nižšie pod obrázkom): Zobraziť obchodné podmienky: dôrazne odporúčame zapnúť toto nastavenie, v prípade elektronického obchodu je to povinné. Zásady ochrany osobných údajov: odporúčame aj toto zapnúť, kde budete svojich zákazníkov informovať ako spracúvate ich osobné údaje. Marketingový súhlas: označte len vtedy, ak máte v pláne posielať marketingové správy (napr. oznámenia, čo máte nové a pod.) a chcete dať svojim zákazníkom možnosť označiť, či si takéto správy prajú prijímať. Obchodné podmienky Keď zapnete túto možnosť, odkaz na obchodné podmienky sa zobrazí dole v pätičke pokladne (samotná stránka sa nachádza na odkaze /store/terms-and-conditions), kde si zákazník môže prečítať znenie obchodných podmienok: Ten istý odkaz sa zobrazí aj na stránke Pokladne, kde sa vyberá spôsob platby. V tomto prípade ide o nižšie uvedený súhlas (ten hneď nad zeleným tlačidlom), ten vyšší odkaz platí pre Zásady ochrany osobných údajov (vysvetlené nižšie). Samotné obchodné podmienky si môžete upraviť hore v hlavnom menu v Editore keď kliknete na Stránky a zložky a pod sekciou Úprava stránok obchodu si vyberiete možnosť Obchodné podmienky: Zásady ochrany osobných údajov Tieto zásady odporúčame zapnúť a vyplniť, aby zákazníci boli uvedomení, ako nakladáte s ich osobnými údajmi. Odkaz na tieto zásady (ak si ho v nastavenia Pokladne zapnete) sa objaví na rovnakej stránke s výberom platby, ako odkaz na Obchodné podmienky (viď vyššie). Samotné Zásady ochrany osobných údajov si môžete upraviť v Editore v sekcii Stránky so zásadami, konkrétne časť Zásady ochrany osobných údajov. Viac informácií pozrite v návode Pokročilé nastavenia služby Exoweb, konkrétne v poslednej sekcii Zásady ochrany osobných údajov. Marketingový súhlas Ak si v nastaveniach Obchodu zapnete Marketingový súhlas (viď vyššie), zákazníci v Pokladni, na stránke, kde môžu zanechať komentár k objednávke, budú mať dostupnú možnosť si označiť, či si prajú prijímať marketingové správy. Zapnite len vtedy, ak plánujete zákazníkom posielať oznámenia o novinkách a pod.:
-
Ak v Exowebe používate Obchod, tak v sekcii Zákazníci si môžete spravovať zákazníkov a mať prehľad o stavoch objednávok. Rovnako si zákazníkov v tejto sekcii môžete spravovať aj v prípade, ak používate doplnkovú aplikáciu Stretnutia. V Editore kliknite na hamburgerové menu vľavo hore: a následne dole na sekciu Zákazníci: Zákazníci Pokým vo vašom Obchode ešte nedošlo k žiadnej akcii (tzn. k zmene stavu objednávok - platí to aj v prípade aplikácie Stretnutia) najskôr neuvidíte žiadne údaje. Sekcia Zákazníci sa delí na dve kategórie: Aktivity Tu budete vidieť, aké aktivity prebehli v súvislosti vašich objednávok. Upozornenie: Musí byť splnená podmienka, že v objednávke musela prebehnúť nejaká aktivita, to znamená, že napr. ste zmenili jej stav (napr. že bola zaplatená), potom ju uvidíte v tomto zozname. Kontakty Tu budete vidieť kontakty vašich zákazníkov - objavia sa tu až vtedy, ak v objednávke prebehla nejaká aktivita, takže nestačí, aby bola objednávka len vytvorená. Aktivity Modelový príklad: zákazník si objednal vo vašom Obchode notebook a objednal si školenie (napr. práce s Exowebom). Notebook aj školenie uhradil, vy ste si aktualizovali stavy oboch objednávok, takže došlo k aktivite a tieto zmeny uvidíte v kategórii Aktivity: Náš modelový zákazník sa volá EXO (meno) TECHNOLOGIES (priezvisko): Kliknutím na ID transakcie sa premiestnite priamo do objednávky (buď školenia alebo tovaru), kliknutím na meno zákazníka (EXO TECHNOLOGIES) uvidíte detaily aktivity v objednávke (rovnaké detaily uvidíte aj v kategórii Kontakty, čo bude vysvetlené nižšie). Naľavo hore do vyhľadávacieho políčka môžete zadať ID transakcie, meno alebo emailovú adresu zákazníka, ak potrebujete zobraziť len určitú objednávku. Napravo hore ako sú Filtre, tam si môžete zobraziť zoznam objednávok na základe časového obdobia... ...a ak používate okrem Obchodu aj Stretnutia, tak môžete si vybrať z ktorého zdroja chcete aktivity zobraziť: Kontakty V kategórii Kontakty sa nachádza zoznam zákazníkov, ktorí si v Obchode objednali nejaký tovar alebo v Stretnutiach nejakú službu a zároveň došlo k nejakej aktivite (viď vyššie). V našom modelovom príklade máme nášho jedného zákazníka, ktorý si objednal tovar aj službu. Všimnite si, že suma jeho objednávok sa tu sčítala: Keď kliknete na meno zákazníka (čo môžete urobiť rovno aj v Aktivitách), uvidíte Podrobnosti o kontakte. V Profile kontaktu vidíte adresu a kontakty zákazníka a nižšie v sekcii História kontaktov vidíte zoznam jeho objednávok: Keď kliknete hore na Upraviť, tak dostanete možnosť upraviť meno aj kontakty zákazníka, zapnúť mu súhlas s marketingovými správami (ak si ich vyžiada) alebo tu budete mať možnosť celé konto aj odstrániť. Tieto možnosti máte dostupné aj v pravej časti obrazovky kliknutím na tri vertikálne bodky na kraji: Export údajov Aktivity aj Kontakty umožňujú export údajov vo formáte .CSV (pre programy Excel (MS Office) resp. Calc (OpenOffice )). V exporte Aktivít budete mať všetky údaje, ako kód objednávky a dátum transakcie, z akého zdroja objednávka pochádza (Obchod, Stretnutia), aká platobná metóda bola použitá, suma objednávky, sadzba DPH a jej výška, v akej mene, druh dopravy, stav (či je spracúva alebo bola zaplatená) a adresa zákazníka. V Kontaktoch si môžete exportovať údaje zákazníka, vrátane celkovej ceny jeho transakcie. Príklad exportu: Správa formulárov Od verzie Exoweb 10.131.0 (vydanej 26. 10. 2023) v aktivitách môžete vidieť aj prehľad správ, ktoré vám boli zaslané cez Formuláre alebo Kontakty. Ak na stránke máte formulár a bude vám poslaná správa, tak v Aktivitách uvidíte zoznam ako v príklade na obrázky nižšie: Ak vidíte položku Nebolo poskytnuté žiadne meno, to znamená, že návštevník poslal správu cez formulár, ktorý nemá možnosť zadať meno alebo návštevník meno nevyplnil (nebolo povinné). Kliknutím na položku môžete kontakt upraviť a doplniť si tam údaje. Správa, ktorú poslal EXO TECHNOLOGIES, sa automaticky priradila k už existujúcemu kontu (na základe emailovej adresy). A nakoniec nižšie môžete vidieť príklad anonymizovaného konta, ktoré ste vymazali z Kontaktov. Tip: Každý formulár si pri vytváraní alebo dodatočnej úprave môžete pomenovať ako chcete, takže v stĺpci Zdroj namiesto Formulár - 2... uvidíte svoj vlastný názov, čo vám uľahčí orientáciu v tom, z akého konkrétneho formulára bola správa odoslaná. V Kontaktoch taktiež uvidíte zoznam nových zákazníkov, ktorí "sa pridali" cez správu poslanú pomocou formuláru. V prípade ak nebolo zadané meno, môžete na tento bezmenný kontakt kliknúť a doplniť si tam informácie. Ak nejaký návštevník poslal správu cez formulár s použitím emailovej adresy, ktorá je už priradená k nejakému kontu, tak všetky aktivity sa zlúčia do tohto konta. Samozrejme aj v tomto prípade si môžete Aktivity a Kontakty filtrovať podľa toho, z akého formuláru a kontaktu vám bola zaslaná správa. Ak si formulár nepomenujete nejakým interným názvom, tak uvidíte len jeho všeobecný názov a interné ID ako v príklade nižšie. Ak si formulár pomenujete, napr. ako Kontakt, tak ho v ponuke uvidíte.
-
Synchronizácia CSV a export produktov v Obchode na Facebook
Anonymný zverejnil návod v Exoweb Obchod
Produkty, ktoré ste si nahrali do svojho Obchodu, môžete exportovať aj na Facebook, čím v prípade veľkého dosahu medzi priateľmi na Facebooku môžete výrazne zvýšiť návštevnosť a eventuálne aj predaj svojich produktov. Kliknite hore vľavo na hamburgerové menu a následne na Obchod: Naľavo v menu kliknite na Nastavenia obchodu a potom dole na CSV Export & Facebook Sync. Najprv odporúčame si na Facebooku prečítať tento návod, kde získate inštrukcie, ako spojiť svoj Obchod s Facebooom a zároveň si pozrite nastavenia na Facebooku. Potom podľa obrázka dole si vyberiete možnosť, akým spôsobom chcete zdieľať (resp. exportovať) svoje produkty z obchodu na Facebbok. Automatické nahrávanie (odporúčané): v nastaveniach vo Facebooku zadáte odkaz, ktorý si skopírujete z políčka. Produkty sa budú automaticky aktualizovať na Facebooku podľa stavu v obchode. Ručné nahrávanie: môžete si stiahnuť súbor .CSV a ručne nahrať na Facebook. Použite v prípade, ak nechcete, aby sa produkty v reálnom čase synchronizovali na Facebooku. Daný .CSV súbor môžete použiť na import aj na iné lokality (ak to lokalita bude umožňovať). -
Ak si plánujete nainštalovať eshop OpenCart, odporúčame, aby ste si ho nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL. Ak OpenCart už máte nainštalovaný na nezabezpečenej URL, v tomto návode nájdete postup, ako si OpenCart správne nastaviť na zabezpečenú adresu (HTTPS). Nastavenie OpenCart z HTTP na HTTPS Ak si chcete OpenCart presmerovať na HTTPS, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát (ak ste už tak neučinili), napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte OpenCart nainštalovaný. Keďže však ide o eshop, skôr odporúčame platený certifikát. Keď certifikát bude aktívny (zistíte to tak, že navštívite svoju stránky v OpenCarte a nedostanete výstražné znamenie o neplatnosti certifikátu, ale zobrazí sa stránka eshopu, akurát len pravdepodobne bude graficky rozhádzaná), tak sa prihláste na server a stiahnite si súbory config.php z hlavného adresára eshopu a adresára administrácie. Tento návod platí pre OpenCart verzie 4.x. Najprv si otvorte súbor config.php, ktorý sa nachádza v hlavnom adresári eshopu. Buď si ho otvorte Poznámkovom bloku (Notepad vo Windows) alebo skôr v Notepad++, ktorý je na takéto úpravy ideálny. Na začiatku kódu v súbore uvidíte na šiestom riadku adresu vašej webovej stránky: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Catalog'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'http://exotechnologies.sk/'); Všetko čo potrebujete spraviť je len to, aby ste upravili adresu domény tak, že tam namiesto http vložíte https: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Catalog'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'https://exotechnologies.sk/'); Obdobne upravte súbor config.php, ktorý sa nachádza v adresári administrácie, v ktorom je to mierne inak. Na šiestom a siedmom riadku uvidíte dva odkazy, jeden bude smerovať na adresár administrácie, druhý na verejnú časť eshopu: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Admin'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'http://exotechnologies.sk/admin/'); define('HTTP_CATALOG', 'http://exotechnologies.sk/'); Oba odkazy upravte na https: <?php // APPLICATION define('APPLICATION', 'Admin'); // HTTP define('HTTP_SERVER', 'https://exotechnologies.sk/admin/'); define('HTTP_CATALOG', 'https://exotechnologies.sk/'); ... a nahrajte naspäť na server. Otestujte si stránku eshopu, či sa bude korektne zobrazovať na zabezpečenej (HTTPS) adrese. Ak áno, tak si môžete eshop presmerovať pomocou Automatického presmerovania na HTTPS v Control Paneli.
-
Ak si plánujete nainštalovať eshop PrestaShop, odporúčame, aby ste si ho nainštalovali rovno na HTTPS adrese. Z tohto dôvodu si prečítajte najprv tento návod, konkrétne sekciu Nastavenie HTTPS adresy. Po inštalácii si ušetríte starosti s presmerovaním na zabezpečenú URL. PrestaShop má aj vlastné nastavenia pre zabezpečené pripojenie, takže sa nestane nič zlé, keď si HTTPS presmerovanie nastavíte neskôr priamo v administrácii PrestaShop po dokončení inštalácie. Upozornenie: Nenastavujte si PrestaShop na HTTPS adresu podľa návodu Zapnutie presmerovania webovej stránky z adresy HTTP na HTTPS skôr, než si presmerovanie na HTTPS zapnete v administrácii PrestaShop. Ak teda PrestaShop už máte nainštalovaný na nezabezpečenej URL, v tomto návode nájdete postup, ako si PrestaShop správne nastaviť na zabezpečenú adresu (HTTPS). Nastavenie PrestaShop z HTTP na HTTPS Ak si chcete PrestaShop presmerovať na HTTPS, najprv si vygenerujte bezpečnostný certifikát (ak ste už tak neučinili), napr. Let's Encrypt pre doménu resp. subdoménu, na ktorej máte PrestaShop nainštalovaný. Keďže však ide o eshop, skôr odporúčame platený certifikát. Tip: Tento návod sa vzťahuje k verzii PrestaShop 8.1.x. Môže byť použitý aj na verzie 8.0.x a 1.7.x. Staršie verzie PrestaShop odporúčame aktualizovať podľa možnosti. Následne v administrácii PrestaShop kliknite na Nastaviť → Parametre obchodu → Všeobecné: Mali by ste tam najskôr vidieť takýto stav. Kliknite na Kliknite sem pre kontrolu... Ak bezpečnostný certifikát bude aktívny, mali by ste dostať nižšie varovné hlásenie. Kliknite na Áno, rozumiem rizikám: Následne sa zobrazí stránka, kde už bude možnosť Zapnúť SSL: Zapnite SSL a kliknite dole vpravo na Uložiť: Po uložení sa sprístupní voľba Povoliť SSL na všetkých stránkach. Zapnite aj to a dole pravo uložte. Teraz už budete mať PrestaShop na zabezpečenej HTTPS adrese. Môžete si aj v Control Paneli zapnúť Automatické presmerovanie na HTTPS, ale nutné to nebude. Navyše neodporúčame Automatické presmerovanie na HTTPS v Control Paneli zapínať pre prípad, ak by ste v administrácii PrestaShop potrebovali SSL z nejakého dôvodu vypnúť. V tomto prípade sa na verejnej časti obchodu vynúti nezabezpečená adresa, ktorú by sa Automatické presmerovanie na HTTPS v Control Paneli snažilo presmerovať naspäť na zabezpečenú URL, čím by sa celý proces zacyklil a stránka by prestala fungovať.
-
Ak potrebujete v obchode Prestashop nastaviť odosielanie emailov z obchodu, prihláste sa do administrácie Prestashop a naľavo v menu nájdite nastavenie: Nastaviť → Rozšírené nastavenia → E-mail Nastavenie SMTP V sekcii E-mailová adresa odporúčame označiť možnosť Nastaviť vlastné SMTP parametre (iba pre pokročilých užívateľov) bez ohľadu na to, čo podľa PrestaShop funguje vo väčšine prípadov. Po označení možnosti SMTP sa objavia polia, ktoré si vyplňte podľa nižšie uvedeného vzorového obrázku s tým, že namiesto exohosting.sk použijete názov svojej vlastnej domény: E-mailový názov domény: môžete zadať názov svojej domény, ale aj nemusíte, táto voľba nie je povinná SMTP server: zadajte smtp.exohosting.com SMTP užívateľské meno: zadajte názov emailovej adresy, ktorú chcete používať pre odosielanie emailov SMTP heslo: heslo patriace danej emailovej adrese, či máte aktuálne heslo, overte si to prihlásením na Webmail. Šifrovanie: vyberte SSL Port: v prípade šifrovania SSL zadajte 465 Alternatívne nastavenia Môžete použiť aj tieto nastavenia: Šifrovanie: vyberte TLS Port: v prípade šifrovania TLS zadajte 587 alebo (odporúčame len ako poslednú možnosť) Šifrovanie: žiadne Port: v prípade, ak nevyberiete typ šifrovania, zadajte 25 SMTP server: ak by ste si nevybrali žiadny typ šifrovania a zadáte port 25, SMTP server nezadávajte smtp.exohosting.com, ale zadajte smtp.nazov-vasej-domeny.tld Po vyplnení všetkých potrebných údajov kliknite napravo dole na Uložiť. Upozornenie: Po uložení by malo heslo z políčka SMTP heslo zmiznúť (čo je správne), nemali by ste tam mať zadané žiadne heslo, ktoré vám tam automaticky vkladá prehliadač cez zapamätané voľby, môže to spôsobovať problémy pri pokusoch o odoslanie emailov. Nižšie pod tlačidlom Uložiť sa nachádza sekcia Otestovať nastavenia e-mailu. Keď nastavenia budete mať uložené, kliknite na tlačidlo Odoslať testovací email. Ak všetko budete mať správne v nastaveniach SMTP, tak uvidíte úspešné hlásenie v zelenom. Ak ste niečo nastavili nesprávne, tak sa objaví hlásenie v červenom. Napríklad v tomto prípade sme k šifrovaniu SSL nastavili nesprávny port (587) a tým pádom sa PrestaShop nedokáže spojiť s emailovým serverom. Skontrolujte si znovu nastavenia, uložte a otestujte odosielanie znovu. Nastavenie emailu pre odosielanie V prípade, ak pokus o odoslanie testovacieho emailu skončí chybovým hlásením a nastavenia SMTP máte napriek tomu správne, je ešte možnosť, že do formulára zadávate inú emailovú adresu, ako tú, ktorú máte nastavenú ako adresu eshopu. Pri tomto variante je málo pravdepodobné, že by problém s odosielaním emailov bol práve kvôli inej emailovej adrese, ale odporúčame, aby ste sa uistili, že v nastaveniach obchodu máte zadanú funkčnú emailovú adresu vzťahujúcu sa k názvu domény. V administrácii Prestashop naľavo v menu kliknite na Parametre eshopu, následne na Kontakt a potom kliknite na kartu Obchody. Nižšie na stránke uvidíte možnosť zadania kontaktných informácií o eshope, ktoré by mali obsahovať plne funkčnú emailovú adresu, ktorá je na rovnakej doméne ako váš eshop a v ideálnom prípade sa zhoduje s emailovou adresou, ktorú ste zadali v nastaveniach SMTP. Zadajte si emailovú adresu takú, z akej chcete zasielať informácie o objednávkach. Ideálne by bolo, keby sa daná emailová adresa nachádzala na vašej doméne. Tú istú adresu potom použite v nastaveniach SMTP.
-
V prípade, ak ste si Prestashop nainštalovali na inej, napr. dočasnej URL (Control Panel - Správa FTP účtov) v tvare napr.: http://exotechnologies.sk.cluster3s19.dnsserver.eu a chcete si ju presunúť na svoju vlastnú doménu (v príklade exotechnologies.sk), tak sa prihláste do administrácie PrestaShop a v menu sa cez Nastaviť → Parametre obchodu → Návštevnosť & SEO myšou prerolujte do sekcie Nastaviť URL obchodu, kde uvidíte nastavenie URL obchodu na dočasnej adrese, podobne ako na obrázku: Polia Doména obchodu a SSL doména upravte na svoju vlastnú doménu, napr. exotechnologies.sk: Tretie políčko Základná URI nechajte tak, resp. zmeňte tak, ako je na obrázku. Keby ste si inštalovali eshop na subdoménu s názvom napr. obchod, tak by tam bolo niečo ako /_sub/obchod/ takže treba to vymazať a nechať tam len lomítko / Po zmene adries sa odhláste z administrácie a prihláste sa znovu do administrácie už na novej URL. Odporúčame ešte, aby ste ešte prečistili cache (Nastaviť → Rozšírené nastavenia → Výkon) Kontrola .htaccess súboru Prihláste sa na server a v hlavnom adresári, kde máte PrestaShop nainštalovaný, si skontrolujte súbor .htaccess, či bola dočasná URL na všetkých riadkoch zmenená na novú. Tak napr. pôvodná časť kódu bola: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exotechnologies.sk.cluster3s19.dnsserver.euloga.sk$ a po novom by mala vyzerať takto: RewriteCond %{HTTP_HOST} ^exotechnologies.sk$ Ak vidíte, že kód bol prepísaný na vašu doménu (ak nie, upravte si to podľa príkladu vyššie), tak zmena URL prebehla v poriadku a všetko by malo fungovať už na novej webovej adrese.
-
Konfiguračný súbor Prestashop nájdete v inštalácii PrestaShopu v závislosti od verzie, ktorú používate. Aktuálna verzia Prestashop 8.1.x (vrátane 8.0.x a 1.7.x) má konfiguračný súbor v adresári: /app/config/parameters.php V staršej verzii PrestaShop 1.6.x konfiguračný súbor nájdete v adresári: /config/settings.inc.php Zmena pripojenia k SQL databáze SQL databáza je úložisko všetkých produktov, ktoré máte v obchode / eshope, zároveň obsahuje odkazy na mediálne súbory (napr. obrázky), ktoré ste si vložili na svoje stránky. Ak by ste si zmazali databázu, tak by súbory Prestashop nemali čo zobraziť a stránka by bola nefunkčná, Prestashop by sa "tváril" ako keby nebol vôbec nainštalovaný. Ak ste sa z nejakého dôvodu rozhodli použiť inú databázu - napr. chcete použiť staršiu zálohu, ale o obsah aktuálnej databázy nechcete prísť alebo chcete zmeniť typ databázy z MySQL na MariaDB, tak údaje tejto novej databázy musíte zadať do súboru parameters.php (platí pre Prestashop verzie 1.7.x a vyššie). V súbore nájdite tieto riadky: 'database_host' => 'sql21.dnsserver.eu', 'database_port' => '', 'database_name' => 'db000000xmojadb', 'database_user' => 'db000000xmojadb', 'database_password' => 'm0j€-h€$lO;', 'database_prefix' => 'ps_', database_host: sem zadáte adresu servera, na ktorej sa databáza nachádza, túto informáciu nájdete priamo pod názvom databázy v Control Paneli. database_port: tento parameter bude pravdepodobne prázdny, všetky naše databázy používajú štandardný port 3306. Ak tam port nebol ani predtým a eshop fungoval, nemusíte ho tam zadávať. database_name: názov databázy, ktorý sa skladá z predpony db, čísla (ID) konta / objednávky, ktoré je priradené ku konkrétnej doméne a náhodných najviac 6 znakov, ktoré si zadáte pri vytvorení databázy. Každá databáza má jedinečný názov a nemôžete mať v Control Paneli dve databázy s rovnakým názvom. Takže ak by ste si chceli vytvoriť databázu s rovnakým názvom, ako databáza, ktorá už existuje, musíte existujúcu databázu zmazať (pozor, aby neobsahovala nejaké dáta, o ktoré by ste zmazaním prišli) database_user: názov užívateľa, je spravidla rovnaký ako názov databázy, vytvára sa automaticky spolu s vytvorením databázy. Ak to nie je z nejakého dôvodu nutné, tak nie je dôvod si vytvárať iného užívateľa. Takže ak by ste potrebovali zmeniť v konfiguračnom súbore Prestashop názov databázy, rovnaký názov použijete aj pre užívateľa. database_password: heslo, ktoré si vytvoríte buď zadaním alebo vygenerovaním (odporúčame) pri vytváraní databázy. Odporúčame ho mať čo najviac zložité. Ak ste ako database_user zadali užívateľa, zadajte sme heslo, čo ste si j nemu vygenerovali. database_prefix: ponechajte ps_, väčšinou nie je dôvod prefix meniť. Súbor následne uložte a nahrajte na server na pôvodné miesto. Po obnovení stránok v PrestaShope uvidíte dáta načítané z novej databázy.
-
- eshop
- konfigurácia
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Pomocou tohto návodu si môžete nainštalovať PrestaShop. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server Stiahnite si PrestaShop Edition Basic, pred samotným stiahnutím je potrebné zadať emailovú adresu (odporúčame zadať emailovú adresu, ktorá sa bude zhodovať s názvom domény, na ktorej chcete mať PrestaShop) a vyberte si Profil (odporúčame Freelance, ak ide o bežného používateľa). Stiahnutý .ZIP súbor si uložte do počítača a rozbaľte. Budú tam tri súbory: index.php Install_PrestaShop.html prestashop.zip Ak chcete mať PrestaShop na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte index.php a prestashop.zip do adresára /public_html/. Ak chcete mať PrestaShop na subdoméne, nahrajte index.php a prestashop.zip do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete PrestaShop prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Inštalácia PrestaShop Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste súbory nahrali, teda do poľa pre vyhľadanie adries, zadajte svoju doménu. Upozornenie: Ak ste zrealizovali naše odporúčania, inštalácia začne na adrese HTTPS. Veľmi odporúčame, aby ste inštaláciu začali na zabezpečenej adrese, jednak z dôvodu, že pri eshopoch sa to vyžaduje a neskôr budete mať menej práce s nastaveniami. Inštalátor spraví kontrolu verzie, ak vyskočí okno, že nemáte najnovšiu verziu PrestaShop, kliknite na Yes please!. Po kliknutí na Yes please! si začne inštalátor sťahovať potrebné súbory, Je možné že stiahnutie skončí hlásením: Cannot download latest Prestashop version. Please click on 'No thanks' to resume standard installation. Nech vás to nemýli, neklikajte na No thanks, ale obnovte si stránku (stlačením klávesy F5). Začne sa inštalovať najnovšia verzia PrestaShop, ktorú si inštalátor stiahol. Keď sa archív rozbalí, mali by ste vidieť úvodné okno inštalácie, kde by ste mali mať automaticky nastavenú slovenčinu (inštalátor si sám prečíta lokálne nastavenia vášho PC). Kliknite na Next: Na ďalšej strane si prečítajte licenčné podmienky alebo ich rovno odsúhlaste a kliknite na Ďalej. Následne prebehne kontrola kompatibility systému, ak hostingový balíček budete mať nastavený na odporúčané hodnoty (napr. PHP verzie aspoň 7.4) tak kontrola prebehne bez toho, aby ste si to vôbec všimli. Na ďalšej strane vyplňte údaje o svojej firme. Odporúčame označiť Zapnúť SSL (ak teda máte na doméne aktívny bezpečnostný certifikát, čo sme už skôr odporúčali) a E-mailovú adresu odporúčame zadať takú, čo má súvis s doménou, na ktorej PrestaShop inštalujete. Napr. ak máte doménu exotechnologies.sk, zadajte si adresu napr. eshop@exotechnologies.sk. Po zadaní silného hesla kliknite na Ďalej: Nasledovať bude možnosť si nainštalovať demo produkty. Ak chcete vidieť, ako vyzerajú vyplnené produkty, môžete označiť Áno, ale ak nemáte potrebu to vidieť, označte Nie, čo aj odporúčame, aspoň nebudete musieť demo produkty potom mazať. Z modulov si môžete vybrať inštalovať buď všetky alebo si vyberte zo zoznamu tie, pri ktorých máte pocit, že ich budete potrebovať. Keďže nemusíte mať prehľad o moduloch a niektoré z nich môžu byť kľúčové, odporúčame vybrať všetky, následne v administrácii PrestaShop si ich môžete otestovať a prípadne odinštalovať. Po výbere možností kliknite na Ďalej. Na ďalšej strane budete musieť vyplniť údaje SQL databázy, ktorú ste si vytvorili na základe našich odporúčaní. Ak SQL databázu ešte nemáte vytvorenú, môžete pokračovať týmto návodom. Po vytvorení SQL databázy zadajte údaje nasledovne: Adresa databázového servera: túto informáciu nájdete v Control paneli, pod názvom SQL databázy. Názov databázy: zadajte názov SQL databázy, ktorú ste si vytvorili v Control Paneli Prihlasovacie meno do databázy: ak ste si nevytvorili nového používateľa (obvykle nie je na to dôvod) tak zadajte rovnaký názov ako názov databázy Prihlasovacie heslo do databázy: zadajte heslo k databáze, ktoré ste si v Control Paneli vygenerovali. Ak chcete použiť ako Prihlasovacie meno do databázy prihlasovacie meno Používateľa, zadajte jeho heslo Predpona tabuliek: môžete ponechať ps_, prípadne si zadajte vlastnú predponu Odstrániť existujúce tabuľky: nemá vplyv, ak použijete novú databázu, môžete nechať označené, nič tým nepokazíte Po zadaní údajov môžete kliknúť na Otestovať pripojenie k databáze! a ak otestovanie dopadne dobre... kliknite na Ďalej Inštalátor začne vytvárať v SQL databáze tabuľky a ukladať dáta, priebeh prác budete môcť sledovať na stránke. Počkajte, nech inštalátor dokončí čo má, tento proces trvá niekoľko desiatok sekúnd. Ak všetko úspešne prebehlo, uvidíte záverečné okno inštalácie. Odporúčame, aby ste dole klikli na Spravovať Váš obchod: Po kliknutí na Spravovať Vás obchod uvidíte okno s vygenerovaným odkazom pre administráciu a s upozornením, že je potrebné zmazať adresár /install/. Zmažte adresár zo servera a následne obnovte stránku. Ak všetko prebehlo v poriadku, upozornenie zmizne a uvidíte formulár na prihlásenie do administrácie PrestaShopu. Prihlasovacie údaje použite tie, ktoré ste si vytvorili v sekcii Informácie o e-shope (viď vyššie obrázok Informácie o Vašom obchode).
-
- eshop
- inštalácia
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Konfiguračný súbor OpenCart je označený ako config.php a nachádza sa priamo v koreňovom adresári /public_html/ a zároveň aj v adresári /admin/. Oba súbory pracujú nezávisle, jeden pre verejný obchod a druhý pre administráciu eshopu. Pre správne fungovanie obchodu / eshopu je potrebné upraviť oba súbory. config.php /admin/config.php Zmena pripojenia k SQL databáze SQL databáza je úložisko všetkých textov, ktoré máte zobrazené na stránke, zároveň obsahuje odkazy na mediálne súbory (napr. obrázky), ktoré ste si vložili na svoje stránky. Ak by ste si zmazali databázu, tak by súbory OpenCart nemali čo zobraziť a stránka by bola nefunkčná, OpenCart by sa "tváril" ako keby nebol vôbec nainštalovaný. Ak ste sa z nejakého dôvodu rozhodli použiť inú databázu - napr. chcete použiť staršiu zálohu, ale o obsah aktuálnej databázy nechcete prísť alebo napríklad chcete zmeniť typ databázy z MySQL na MariaDB tak údaje tejto novej databázy musíte zadať do oboch súborov config.php. Okolo riadku 25. nájdite tento kód. Vysvetlenie položiek nájdete pod kódom: define('DB_DRIVER', 'mysqli'); define('DB_HOSTNAME', 'sql21.dnsserver.eu'); define('DB_USERNAME', 'db000000mojadb'); define('DB_PASSWORD', 'm0j€-h€$lO'); define('DB_DATABASE', 'db000000mojadb'); define('DB_PORT', '3306'); define('DB_PREFIX', 'oc_'); Podľa údajov k novej SQL databáze, ktorú ste si vytvorili si doplňte prihlasovacie údaje k databáze do kódu. DB_DRIVER: software, ktorý umožňuje komunikáciu vašej stránky s SQL databázou. Ak používate databázy MariaDB (odporúčame), ponechajte mysqli DB_HOSTNAME: sem zadáte adresu servera, na ktorej sa SQL databáza nachádza, túto informáciu nájdete priamo pod názvom databázy v Control Paneli DB_USERNAME: názov užívateľa, je spravidla rovnaký ako názov databázy, vytvára sa automaticky spolu s vytvorením databázy. Ak to nie je z nejakého dôvodu nutné, tak nie je dôvod si vytvárať iného užívateľa. Takže ak by ste potrebovali zmeniť v konfiguračnom súbore OpenCart názov databázy, rovnaký názov použijete aj pre užívateľa. DB_PASSWORD: heslo, ktoré si vytvoríte buď zadaním alebo vygenerovaním (odporúčame) pri vytváraní databázy. Odporúčame ho mať čo najviac zložité. Ako ako DB_USERNAME nepoužijete názov databázy, ale názov užívateľa, tak sem zadajte heslo užívateľa, čo ste si vygenerovali pri vytváraní účtu. DB_DATABASE: názov databázy, ktorý sa skladá z predpony db, čísla (ID) konta / objednávky, ktoré je priradené ku konkrétnej doméne a náhodných najviac 6 znakov, ktoré si zadáte pri vytvorení databázy. Každá databáza má jedinečný názov a nemôžete mať v Control Paneli dve databázy s rovnakým názvom. Takže ak by ste si chceli vytvoriť databázu s rovnakým názvom, ako databáza, ktorá už existuje, musíte existujúcu databázu zmazať (pozor, aby neobsahovala nejaké dáta, o ktoré by ste zmazaním prišli) DB_PORT: číslo portu, cez ktorý sa stránka pripája k SQL serveru. Ponechajte 3306 DB_PREFIX: predpona tabuliek v databáze, prí základnej inštalácii je to oc_, vo väčšine prípadov ho netreba meniť, ani nie je na to dôvod Po úprave oba config.php súbory uložte a nahrajte naspäť na server. Po obnovení vašej stránky vytvorenej v OpenCart už sa bude obsah načítavať z novej databázy.
-
- eshop
- konfigurácia
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Tento návod vás prevedie základnou inštaláciou eshopu OpenCart a potrebných nastavení. Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server Stiahnite si do počítača inštalačný balík OpenCart z oficiálnej stránky. Máte možnosť výberu z viacerých verzií. Populárnu verziu 2.3.0.2 už veľmi neodporúčame, posledná verzia bola vydaná v lete 2016. Môžete skúsiť verziu 3.0.3.8, ktorá bola vydaná v lete 2021 a pre ktorú by mal byť dostatočný počet doplnkov alebo najnovšiu verziu 4.0.2.x, ktorá je aktuálna teraz (jar/leto 2023). Tento fakt zdôrazňujeme z toho dôvodu, že samotný OpenCart obsahuje prevažne len základné funkcie, teda je určený pre nenáročných užívateľov, ale ak by ste si chceli neskôr dodatočne nainštalovať množstvo potrebných doplnkov, pluginov či aplikácií, ktoré budete potrebovať na zvýšenie komfortu prevádzky eshopu, tak bude dôležité vedieť, ktorý doplnok je vhodný pre akú verziu, navyše keď platí, že veľa doplnkov je spoplatnených, tak aby sa nestalo, že máte OpenCart verzie 3.x a kúpite si doplnok, ktorý je kompatibilný pre verziu 4.x. Po stiahnutí vybranej verzie si rozbaľte .ZIP súbor v počítači a uvidíte zoznam informačných súborov a zložku upload. Ak chcete mať OpenCart na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky /upload/ do adresára /public_html/ (nemusíte nahrávať informačné súbory mimo zložky upload, ktoré ste našli v .ZIP balíku). Ak chcete mať OpenCart na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete OpenCart prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju. Alebo si zložku upload nahrajte priamo do _sub a potom si ju po nahratí premenujte na čo chcete, na čo ju premenujte, tak sa bude volať subdoména. Inštalácia OpenCart Ešte predtým než začnete, zrealizujte tieto nastavenia: v Control Paneli si nastavte PHP na verziu 8.1 pokým sa bude PHP verzia meniť, v hlavnom adresári OpenCartu premenujte súbor config-dist.php na config.php a toto isté spravte aj v adresári /admin/ Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory OpenCart. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka OpenCart ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu OpenCart. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /install/index.php Následne spustite inštaláciu, odsúhlaste podmienky používania kliknutím na Continue a na ďalšej strane si skontrolujte PHP nastavenia, mali by ste všetko vidieť takto v zelenom: Keď všetko máte v zelenom aj pri rozšíreniach PHP, kliknite na Continue: Na ďalšej strane bude potrebné vytvoriť pripojenie k SQL databáze a vytvoriť admin konto. Podľa obrázku si nastavte svoje vlastné údaje. Pre časť 1. potrebné údaje prevezmite z Control Panela, kde ste si SQL databázu vytvorili: DB driver: ponechajte MySQLi, ak ste si vytvorili databázu MariaDB (odporúčame) Hostname: tu je adresa SQL servera, napr. sql21.dnsserver.eu Username: ak ste si nevytvorili ďalšieho používateľa SQL databázy, tak Username je rovnaké ako Database, takže názov databázy. Password: zadajte heslo, ktoré ste si vygenerovali pri vytváraní databázy Database: zadajte názov databázy Prefix: ponechajte oc_ alebo si tam vložte ľubovoľný vlastný prefix Port: ponechajte 3306 V časti 2. si vytvorte admin konto Username: zadajte si svoje prihlasovacie meno, pre zvýšenie bezpečnosti si zadajte také meno, ktoré nikto neuhádne len tak, nie admin ako v našom príklade. Password: zadajte zložité heslo, ktoré nikto neuhádne len tak E-mail: zadajte emailovú adresu, ktorú chcete použivať v kontakte so zákazníkmi eshopu a na rozosielanie informácií o objednávkach. Veľmi odporúčame, aby sa emailová adresa nachádza na doméne, na ktorej chcete prevádzkovať eshop Keď všetko budete mať vyplnené, kliknite na Continue a keď ste všetko vyplnili správne, zobrazí sa hlásenie o úspešnej inštalácii, ktoré vás ešte upozorní na potrebu zmazania adresára /install/. Prihláste sa na server (ak ste sa medzitým odhlásili) a zmažte ho. Po zmazaní adresára sa prihláste na stránke administrácie: /admin Nastavenie úložiska v administrácii OpenCartu OpenCart 4 (platí to aj pre OpenCart 3) hneď po prihlásení do administrácie z bezpečnostných dôvodov vyžaduje presunutie úložiska (/storage/). V okne v poli Current Path uvidíte aktuálnu cestu k úložisku (/storage/) ktorý sa nachádza v adresári /system/ v inštalácii OpenCart. V poli New Path vidíte príklad kam by sa malo presunúť úložisko, ktoré sme nastavili do adresára /data/, ktorý sa nachádza mimo webového priestoru, tak ako to vyžaduje OpenCart. Môžete kliknúť na Move, ale s vysokou pravdepodobnosťou OpenCart adresár /storage/ do zvolenej lokality nepresunie. Nižšie si pozrite obrázok s príkladom nastavení, aké sme si popísali vyššie a pod ním postupujte presne podľa inštrukcií: Presun storage priečinka Tip: Nasledujúci postup platí aj pre všetky verzie OpenCart 3.x. OpenCart 2.x tieto nastavenia nevyžaduje. Prihláste sa na server, ideálne pomocou klienta FileZilla a v adresári /system/ nájdite adresár /storage/. Ten podľa návodu v obrázku presuňte do adresára /data/, ktorý je na rovnakej úrovni ako /public_html/. Zložku najlepšie presuniete pomocou klienta FileZilla. Po presune bude potrebné upraviť config.php súbory, ktoré sa nachádzajú v hlavnom adresári OpenCart a v adresári /admin/. Hlavný adresár Súbor config.php si z hlavného adresára stiahnite do počítača otvorte ho, napr. v Notepade (Windows) alebo ešte lepšie v Notepad++, ktorý je pre úpravu súborov ideálny (a zadarmo). Na riadku 14. (mal by to byť riadok 14.) uvidíte tento kód: define('DIR_STORAGE', DIR_SYSTEM . 'storage/'); Kód si upravte tak, že ho celý zameníte za tento riadok: define('DIR_STORAGE', '/www/w/e/u000000/data/storage/'); ktorý si následne upravte takto: /w/e/ sú prvé dve písmená názvu vašej domény, takže ak napr. máte doménu exotechnologies.sk, /w/e/ zmeňte na /e/x/ číslo u000000 vymeňte za u-číslo, ktoré uvidíte na obrázku vo vašej inštalácii OpenCart (viď vyššie obrázok upozorňujúci na potrebu presunutia /storage/) Súbor uložte a nahrajte naspäť na server. Pôvodný súbor pre každý prípad si môžete zálohovať, buď ho na serveri premenujte na niečo iné alebo si ho stiahnite do počítača. Adresár /admin/ Obdobne to isté vykonajte so súborom config.php, ktorý sa nachádza v adresári /admin/ Kód, ktorý budete musieť upraviť, by sa mal nachádzať okolo riadku 16. Po úprave ho nahrajte naspäť na server a obnovte si hlavnú stránku (Dashboard) v administrácii. Ak ste postupovali správne, mali by ste vidieť už len okno upozorňujúce na potrebu zmenu /admin adresy resp. adresára. Zmena názvu admin adresára Tip: Túto zmenu vyžaduje len OpenCart 4.x. Po tom čo ste úspešne presunuli úložisko (/storage/) mimo webový priestor, mali by ste v administrácii OpenCartu vidieť hlásenie o potrebe zmeniť názov /admin/ adresára. Toto by už malo ísť automaticky, takže do poľa Path zadajte iný názov ako admin, napr. sklad a kliknite na Rename. Akcia by mala zabrať niekoľko sekúnd, keď bude úspešné dokončená, OpenCart by vás mal automaticky odhlásiť a načítať prihlásenie do administrácie už na novej adrese. Ak by automatická zmena nefungovala Ak by sa tak náhodou nestalo, na serveri si premenujte adresár /admin/ na iný názov, napr. na /sklad/ a stiahnite si z neho súbor config.php. Otvorte si ho v Notepad++ a okolo 6. riadku by ste mali vidieť tento kód define('HTTP_SERVER', 'https://mojadomena.tld/admin/'); názov zmeňte na rovnaký názov, ako má /admin/ adresár, teda napr. /sklad/: define('HTTP_SERVER', 'https://mojadomena.tld/sklad/'); a nahrajte naspäť na server. Prihláste sa na novej stránke administrácie a už by ste nemali vidieť žiadne výstražné okná. Vyčistenie vyrovnávajúcej pamäte Po prihlásení sa do administrácie (na novom odkaze) odporúčame aby ste napravo hore klikli na ozubené koleso (Developer Settings). a kliknutím na ozubené kolesá vyčistili systémové vyrovnávajúce pamäte: Po vyčistení vyrovnávajúcej pamäte môžete začať nastavovať svoj OpenCart eshop.
-
- eshop
- inštalácia
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Stránky so zoznamom produktov alebo so samotnými produktmi, stránku s obchodnými podmienkami alebo s košíkom si môžete obohatiť sekciami alebo miniaplikáciami z Editora, čo je napr. dobrý spôsob ako zákazníkov informovať aj o iných možnostiach ako len predajom produktov. Príklad ako to zrealizovať si zobrazíme na ukážkovej stránke s produktom. Takto vyzerá v predvolenom vzhľade: Výber stránky s produktom V Editore kliknite hore v menu na Úvod: A rozkliknite si sekciu Úprava stránok obchodu. Tu uvidíte štyri možnosti: Zoznam produktov: hlavná stránka kde sa nachádza zoznam produktov, ktoré ste si pridali do obchodu Obchodné podmienky: stránka so súhlasom s obchodnými podmienkami medzi predávajúcim a kupujúcim Stránka produktu: stránka konkrétneho produktu, kde zákazník môže vidieť všetky potrebné informácie o produkte, vrátane ceny Nákupný košík: stránka na ktorej zákazník zrealizuje svoju objednávku a platbu Úprava všetkých spomenutých stránok pracuje na rovnakom princípe. Pre ukážku si vyberieme Stránku produktu, tak na ňu kliknite: V Editore sa otvorí stránka s produktom a bez ohľadu na to koľko produktov máte, otvorí sa stránka spravidla s tým najnovšie pridaným. Všimnite si, že príkladový obrázok nižšie sa podobá na sekcie, ktoré sme si pridávali a upravovali v Editore a rovnakým spôsobom si môžete pridať sekcie alebo miniaplikácie na stránku produktu. Navyše aj sekcie s produktmi si môžete vzhľadovo upraviť tak, ako sa vám bude páčiť kliknutím na ikonky naľavo od obrázka produktu v sekcii. Pridanie sekcie Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. Otvorí sa okno s ponukou sekcií. Kliknite naľavo v menu napríklad na sekciu Logo a potom na zvolený widget (napr. ten ohraničený zelenou linkou): Widget Logo sa vloží na stránku produktu (viď nižšie obrázok) a môžete si ho následne upraviť napr. nahratím svojich obrázkov. Obdobným spôsobom si môžete pridať aj ďalšie iné sekcie. Upozornenie: Majte na pamäti, že pridávanie sekcií na stránku produktu ovplyvní stránky všetkých produktov v Obchode. Všetky zmeny čo urobíte tu, sa prejavia všade pri všetkých produktoch. Toto nastavenie je takto dané a nejde zmeniť. Rovnakým spôsobom si môžete pridať napríklad aj Blok obchodu, takže na stránke produktu si môžete zobraziť aj iné produkty. Napr. keď si vložíte na stránku s produktom widget Odporúčané produkty a vyberiete Značku (Tag) na základe ktorého sa majú ďalšie produkty zobrazovať, tak tieto produkty sa budú zobrazovať pod každým produktom v Obchode. Napr. pridajte niekoľkým produktom Značku (Tag) Akcia a môžete si takto zobraziť akciové produkty na stránke každého produktu: Pridanie miniaplikácie Rovnakým spôsobom si môžete pridať miniaplikáciu. Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať miniaplikáciu: Z miniaplikácii si vyberte akú chcete, pre príklad použijeme úplne dole Zoznam kategórií. Týmto dosiahnete to, že na stránke produktu sa bude zobrazovať zoznam kategórií, čo tse si vytvorili v Obchode. Chyťte miniaplikáciu Zoznam kategórií myšou a potiahnite ju niekam na stránku, pokým sa neobjaví úzka zelená lišta. Môžete skúšať miniaplikáciou "behať" po stránke, všade kde sa úzka zelená lišta objaví, môžete miniaplikáciu vložiť. Napríklad vložíme si ju priamo do karty produktu dole. Keď miniaplikáciu posuniete na požadované miesto, postite myš a miniaplikácia sa automaticky zobrazí. Kliknutím na ňu si môžete nastaviť dodatočné možnosti (okno vpravo hore). Napr. či chcete zobraziť počet produktov v kategórii. Pridávanie sekcií a miniaplikácií si môžete vyskúšať aj na stránke so zoznamom produktov, kde tento pridaný obsah uvidia všetci zákazníci, ktorí navštívia váš Obchod.
-
- exoweb
- informácie
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Nastavenie a zobrazenie dane je povinnosťou pre každý Obchod, ak zákon neurčuje inak. Nastavenie dane si môžete zrealizovať v nastaveniach Obchodu, konkrétne v sekcii Daň. Nastavenie dane v Obchode Keď kliknete naľavo v menu na Daň, tak v predvolenom nastavení je Daň vypnutá. Takže kliknite na Povoliť daň. Po povolení dane sa v ponuke automaticky zobrazia krajiny, ktoré ste si pridali v nastaveniach Dopravy, ako sme si my v návode pridali Slovensko. Štítok Blokované nech vás nemýli, zobrazuje sa to len kvôli tomu, že daň pre Slovensko nie je ešte aktivovaná. Kliknite na Upraviť na riadku so Slovenskom. Po kliknutí na Upraviť veľa možností neuvidíte, len to, aby ste povolili daň pre Slovensko. Pozor, táto akcia je nezvratná, takže ak ju raz povolíte, už sa nebude dať deaktivovať. Po povolení dane pre Slovensko môžete zadať Sadzbu dane, ktorá sa bude považovať za predvolenú. Napr. 20%. Ak v Obchode budete predávať produkty so zníženou sadzbou dane, kliknite dole na tlačidlo Pridať dodatočnú sadzbu. Po kliknutí na tlačidlo Pridať dodatočnú sadzbu zadajte jej hodnotu. Napr. 10%. Dodatočných sadzieb si môžete pridať koľko potrebujete. Všetky nastavenia si uložte. Keď sadzby budete mať zadané, kliknite hore nad veľkým nadpisom Slovensko na odkaz Nastavenia Obchodu (alebo vľavo v hlavnom menu na Daň), aby ste sa dostali na úvodnú stránku nastavenia dane. Takto by to malo vyzerať, prepínač Zobraziť ceny vrátane dane zatiaľ nechajte vypnuté. Na stránke v Obchode sa ceny produktov zobrazujú bez DPH: Tak isto aj na konkrétnej karte produktu: Teraz sa vráťte naspäť do nastavení Dane a zapnite prepínač Zobraziť ceny vrátane dane a obnovte si stránku v Obchode s vyobrazenými produktmi. Ceny produktov sa automaticky zobrazia s DPH: Tak isto aj stránka konkrétneho produktu zobrazí cenu s DPH. Prepočet ceny bez DPH sa zobrazí nižšie pod ostatnými informáciami. Aktualizácia daňových sadzieb produktov Pri každom produkte máte možnosť si upraviť cenu a sadzbu dane. V nastaveniach produktu (ak produkt nemá varianty) si nájdite časť Cena a daň. Tu si môžete nastaviť Sadzbu dane. Ak ju zmeníte, cena vrátane dane sa automaticky aktualizuje. Ak zmeníte cenu bez DPH, cena vrátane dane sa taktiež automaticky aktualizuje. Platí to aj opačne, ak upravíte cenu vrátane dane, cena bez dane sa automaticky aktualizuje. Ak produkt má varianty, nie je možné upraviť cenu globálne pre všetky varianty, muste upraviť cenu pre každý variant zvlášť. Takže v tomto prípade časť Cena a daň nenájdete, nájdete len Daň, kde si môžete upraviť daňovú sadzbu. Ak potrebujete aktualizovať ceny, presuňte sa nižšie na sekciu Varianty a kliknite na Upraviť. Následne si upravte ceny podľa potreby. Ak upravíte cenu bez DPH, cena s DPH sa automaticky upraví na základe daňovej sadzby, ktorú ste si nastavili vyššie. Nezabudnite sa uistiť, že všetky zmeny máte uložené.
-
Ak na Exowebe máte Obchod a zákazníci vytvoria objednávku, tak im príde do emailovej schránky notifikácia o potvrdení objednávky. Tieto notifikácie sú štandardne odosielané zo základnej emailovej adresy info@exoweb.eu, avšak zákazníci v emailovej správe vidia vašu emailovú adresu, kam v prípade potreby môžu odpísať. Hoci tento spôsob môže mať určité výhody, nie je príliš komfortný, preto v Exowebe sa nachádza nastavenie, aby notifikačné emaily boli odosielané z vašej vlastnej emailovej schránky. V predvolenom stave je vypnuté, tu si ukážeme, ako si ho môžete zapnúť. Nastavenie odosielania emailov z vlastnej domény V prvom kroku sa uistite, z akej emailovej adresy si prajete, aby zákazníkom chodili notifikácie. Túto adresu ste si mali možnosť nastaviť počas prvého nastavenia Obchodu, konkrétne si ju môžete skontrolovať v sekcii Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail → Emailová adresa. Pre zaistenie spoľahlivého doručenia notifikačných emailov o objednávkach odporúčame, aby ste si sem zadali plne funkčnú adresu, ktorá sa nachádza na adrese domény. Tak keď napríklad máte Exoweb Obchod na doméne exoweb.sk, zadajte si sem adresu napr. exoweb@exoweb.sk, ako v našom príklade (alebo nieco-ine@exoweb.sk) Upozornenie: Táto emailová adresa nie je totožná s kontaktným emailom na vašej stránke ktorý ste si nastavili v Editore v Nastavenia stránky → Profil → Detaily kontaktu, ide o dve nezávislé nastavenia. Keď budete mať adresu nastavenú resp. skontrolovanú, v nastaveniach Obchodu kliknite naľavo v menu na Checkout a následne si zapnite nastavenie Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Na tejto stránke, ako vidíte, si môžete aj napísať a aktivovať odkaz pre zákazníkov, ktorý sa bude odosielať s každým emailom. Po nastavení všetkého, čo potrebujete, kliknite dole vpravo na Uložiť (mimo obrázka): V prípade potreby si môžete teraz spraviť testovaciu objednávku, aby ste si skontrolovali, či máte všetko nastavené s odosielaním emailov tak, ako potrebujete. Ako to funguje? Ak toto nastavenie nezapnete, tak zákazníkovi príde email zo všeobecnej adresy info@exoweb.eu. Ak zákazník používa napr. schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, tak email príde s touto hlavičkou ako vidíte na obrázku. V tele emailu však zákazník uvidí emailovú adresu, na ktorú môže odpovedať, tento spôsob je však trochu nepraktický. Ak zapnete odosielanie z vlastnej domény, tak zákazníkovi príde takáto hlavička: V tomto prípade zákazník môže priamo odpovedať na váš doménový email. Tretí variant je taký, že keď v nastavení Názov obchodu a email si zadáte inú emailovú adresu. napr. ina-schranka@exotechnologies.sk. Email príde zákazníkovi z fiktívnej schránky noreply@nazov-vasej-domeny, ale pri odpovedi sa mu automaticky nastaví možnosť odpovedať na vašu inú (vlastnú) adresu, ktorú ste si v nastaveniach Obchodu nastavili. Odporúčame, aby ste si v nastaveniach zadali emailovú adresu, ktorá patrí doméne, tak napr. ak máte stránku (a obchod) na adrese exoweb.sk, aby ste používali adresu nieco@exoweb.sk.
-
Ak pri prvom nastavovaní Obchodu už máte dopravu pridanú, nastavenie prijímania platieb je ďalším dôležitým prvkom v Obchode. Kliknite na tlačidlo Výber spôsobu prijímania platieb: A následne na Pridať platobnú metódu: Obchod v Exowebe má v ponuke tieto platobné metódy (vybrali sme konkrétne tie, ktoré boli najlepšie dostupné, resp. na základe skúsenosti našich zákazníkov boli odporúčané): Bankový prevod musíte mať aktívny účet v banke, ktorý môže prijímať platby Dobierka peniaze inkasujete pri odovzdaní zásielky poštou PayPal musíte mať aktívny účet PayPal. Kliknite na Zistiť viac Stripe musíte mať aktívny účet Stripe. Kliknite na Zistiť viac 2Checkout musíte mať aktívny účet 2Checkout. Kliknite na Zistiť viac. Na tejto stránke si môžete pozrieť podporované typy kariet Bankový prevod je najjednoduchšia forma inkasovania platieb. V podstate potrebujete len informovať zákazníka ako môže zrealizovať platbu, v poli Pokyny pre zákazníka by teda mala byť informácia o čísle účtu (IBAN), ďalej napr. aký variabilný symbol majú použiť, môže to byť napr. ID objednávky, prípadne tam ešte môžete doplniť informácie, ktoré by ste radi zákazníkom presunuli. Keď budete mať všetky podstatné informácie vyplnené, kliknite na Uložiť. Po uložení bude Bankový prevod pridaný, môžete ho buď zrušiť (Odpojiť) alebo Spravovať, ak potrebujete upraviť ďalšie informácie. Ak chcete pridať ďalší spôsob platby, kliknite na Pridať platobnú metódu: Po pridaní metódy platby Bankovým prevodom, si na obrázku všimnite, že v ponuke ďalších metód platieb sa už (logicky) nenachádza. Kliknite na Pridať pri Dobierke. Nastavenie Dobierky sa v zásade nelíši od nastavenia Bankového prevodu, napíšte do poľa pre pokyny informácie, ktoré by zákazník mal dostať počas objednávkového procesu. Po zadaní informácií kliknite na Uložiť: Takto budete mať už dva spôsoby platby, ak si chcete pridať ďalšie pokračujte kliknutím na Pridať platobnú metódu: Nastaveniam ostatných platobných metód sa venovať v tomto návode nebudeme, keďže vyžadujú aktívne kontá stránok tretích strán. Ale ak niektorú nich používate (PayPal, Stripe, 2Checkout), tak by nemal byť problém si pripojenie k týmto metódam zrealizovať. Od verzie 10.152.0 sme pridali viacero nových brán, konkrétne: Klarna Mollie Payfast Paytrail PayU Ak ste si metódy platieb nastavovali počas prvého spustenia Obchodu, tak sa môžete opäť vrátiť do počiatočného návodu, ktorý končí aktiváciou Obchodu vo vašej Exoweb stránke.
-
Počas nastavovania Obchodu v Exowebe po základných nastaveniach a pridaní prvého produktu je ďalším krokom pridanie a nastavenie dopravy. Kliknite na Pridať dopravu: Na ďalšom kroku bude potrebné, aby ste vybrali krajinu, ktorej sa bude doprava týkať, tak kliknite na tlačidlo Pridať cieľovú krajinu: Krajiny si môžete vybrať z celého sveta, my si vyberieme Slovensko. Kliknite na Ďalej: Na ďalšej strane máte možnosť nastaviť cenu dopravy pre zvolenú krajinu. V tomto nastavení si nastavte všetko podľa svojho uváženia (možnosti dopravy sú podrobnejšie popísané nižšie v sekcii Možnosti dopravy). Keď všetko budete mať nastavené, kliknite na Uložiť. Dopravu a jej prvé nastavenie ceny za ňu máte, môžete si pridať ďalší typ dopravy cez Pridať sadzbu alebo pridať ďalšiu krajinu cez Pridať cieľovú krajinu: Kliknite na Uložiť a pokračovať ak chcete pokračovať v nastavovaní Obchodu. Ak chcete pokračovať v nastavení dopravy a cien, pokračujte v čítaní. Možnosti dopravy Kliknite na Pridať sadzbu, aby ste si zobrazili ďalšie možnosti dopravy: Cena dopravy je pevne stanovená: bez ohľadu na hmotnosť sa počet produktov, bude sa účtovať jednotná cena Cena dopravy závisí od celkovej hmotnosti objednávky: môžete si nastaviť aká cena sa má uplatňovať od (hmotnosti) do hmotnosti). Napr. ak si zvolíte do 10 kg a potrebovali ste nastaviť cenu pre viac ako 10 kg, tak si po uložení tejto sadzby vytvorte novú s novými parametrami Poštovné je zdarma, ak je celková cena objednávky dostatočne vysoká: odporúčame si dať medzi možnosti dopravy len vtedy, ak cenu za dopravu máte zahrnutú už v dodávaných výrobkoch alebo ich cena je taká, že si môžete dopravu platiť vy. Zároveň si môžete nastaviť, ak akej sumy chcete dopravu zdarma poskytovať Keď všetko budete mať nastavené, tak kliknite na Uložiť. Zoznam možností doručenia sa zakaždým aktualizuje a vy si môžete pridať ďalšie možnosti. Od verzie 10.146.0 platí, že v pokladni je zoznam dostupných možností dopravy zobrazený od najlacnejšej po najdrahšiu.
-
Keď si nastavujete prvý krát Obchod v Exowebe, tak po zadaní základných údajov budete vyzvaní na pridanie prvého produktu / výrobku. Stačí, keď vyplníte skutočne len základné údaje, ako napr. názov, aby ste mohli pokračovať v nastavovaní obchodu, v tejto časti návodu si popíšeme aspoň v skratke aké možnosti vám pridanie a nastavenie produktu Exoweb poskytuje. Zadajte Názov produktu, napr. Notebook, môžete si vytvoriť kategóriu Notebooky a priradiť produkt do nej, následne pridať Značku (môže to byť kľúčové slovo typické pre produkt) a napísať krátky popis výrobku: Ak vytvárate obchod prvý krát a nechcete sa teda zdržiavať nastavovaním parametrov produktu, po vypísaní základných údajov (viď príklad vyššie) kliknite na Uložiť a Pokračovať. Následne pokračujte návodom Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode. Ak si chcete produkt kompletne pridať, pokračujte v čítaní tohto návodu. Pridávanie ďalších možností produktu Keď sa rozhodnete svoj prvý produkt kompletne pridať do zoznamu ponúkaných výrobkov, nahrajte si obrázok, zadajte cenu a hmotnosť. Ak mienite predávať produkt vo viacerých variantoch (viď nižšie), mali by ste tu zadať cenu za najlacnejší variant. Hmotnosť je dôležitá, ak si chcete uplatňovať dopravu (a cenu) na základe hmotnosti. Upozornenie: Cenu zadávate bez DPH. Ak ste platcom dane, návod ako si nastaviť DPH nájdete v článku Pridanie a nastavenie dane v Obchode. Pozn.: od verzie 10.152.10 si môžete v nastaveniach produktu zapnúť alebo vypnúť možnosť, či sa má hmotnosť produktu zobrazovať na verejnej stránke produktu a tak vaši zákazníci budú mať prehľad aký ťažký balík im príde: Ďalšími možnosťami sú Inventár (sledovanie zásob) a Produktové možnosti (teda v akých variantoch ho budete predávať, ak budú). Inventár môžete nastaviť na dve možnosti: Vypnúť sledovanie zásob pre tento produkt nebude sa sledovať počet kusov, takže zákazníci budú môcť produkt nakupovať vo veľkom a je len na vás, aby ste stačili so zásobovaním Sledovanie zásob pre tento produkt zadajte množstvo, aké máte na sklade a počet kusov, na ktoré ak klesnú zásoby, tak dostanete upozornenie na email. Môžete zapnúť, aby zákazníci mohli objednávať, aj keď sa množstvo v zásobách vyčerpá (lebo ho viete doplniť) alebo ponechajte vypnuté, ak sa produkt vypredáva z posledných zásob. Časť Produktové možnosti vám umožňuje pridať varianty produktu. Napr. chcete predávať notebooky v rôznych farbách, veľkosti pamäte či úložného miesta. Varianty si môžete pridávať dovtedy, pokým nevyskočí hlásenie, že už ste dosiahli maximum povolených možností. Ak máte veľa variantov, odporúčame, aby ste si vytvorili viac napr. farebných verzií produktov a varianty im pridávali len na základe pamäte a veľkosti úložiska ako v tomto prípade nižšie. Keď pridáte všetko čo sa bude dať, kliknite na Hotovo. Keď kliknete na Hotovo, uvidíte zoznam všetkých variantov, ktoré môžete následne upraviť. Kliknite na Upraviť v časti Varianty. Pri každom variante si môžete upraviť cenu, hmotnosť, počet kusov na sklade alebo ho vypnúť z ponuky, ak sa vypredal. Predvolená cena variantov sa nastaví podľa ceny, ktorú ste zadali produktu pri vypĺňaní základných parametrov (viď vyššie). Spravidla by to mala byť cena za najlacnejší variant produktu. Tu si môžete ceny navýšiť na základe fyzických parametrov produktu. Po nastavení všetkých potrebných parametrov si nezabudnite produkt uložiť kliknutím na Uložiť v pravom hornom rohu obrazovky.
-
Obchod (Store) v Exowebe vám umožňuje predávať produkty či už svoje vlastné alebo od dodávateľa. Upozornenie: Majte na pamäti, že Obchod v Exowebe je primárne vytvorený na predaj fyzických produktov a nie je prispôsobený na predaj virtuálnych (napr. platené sťahovanie súborov a pod.). Prihláste sa do Editora Exowebu a kliknite na hamburgerové menu: Následne kliknite na Obchod: Ak ste tu prvý krát, tak sa hneď spustí sprievodca nastavením obchodu. Tu veľa na výber nemáte, tak len kliknite na Pridať názov obchodu: Vypíšete si názov obchodu, pod akým sa chcete prezentovať. Zadajte si emailovú adresu, na ktorú chcete prijímať informácie o nových objednávkach. Pre zaistenie čo najspoľahlivejšej doručiteľnosti emailových správ odporúčame, aby ste si vytvorili emailovú schránku v rámci domény, na ktorej chcete prevádzkovať Obchod v Exowebe. Túto emailovú adresu ďalej odporúčame, aby ste si aktivovali ako adresu, z ktorej budete odosielať zákazníkom informácie o objednávkach. Menu a Jednotku hmotnosti si nastavte ako potrebujete, obyčajne by mali vyhovovať základné nastavenia, teda euro a kilogram. Kliknite na Uložiť a Pokračovať. Tip: Keby ste tieto informácie potrebovali neskôr aktualizovať, nájdete ich v sekcii Obchod → Nastavenia obchodu → Meno, e-mail, mena Keďže celý postup nastavenia Obchodu by bol na jeden návod rozsiahly, rozdelili sme ho na viac častí. Pokračujte ďalej podľa návodov v tomto poradí: Pridanie produktu do Obchodu a nastavenie parametrov Pridanie a nastavenie dopravy v Obchode Pridanie a nastavenie prijímania platieb v Obchode Keď budete mať Obchod po týchto troch bodoch nastavený, kliknite na Aktivujte svoj obchod: Následne môžete pokračovať s ďalšími nastaveniami, ktoré si v ostatných návodoch podrobnejšie popíšeme. Nižšie na obrázku môžete vidieť sekciu Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail, ktorú sme spomínali vyššie pre prípad, keby ste si potrebovali aktualizovať názov obchodu, email, menu alebo predvolenú hmotnosť.
-
- exoweb
- nastavenie
-
(a 1 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Vďaka widgetu Blok obchodu (nemýľte si to s Blogom), si môžete na hociktorej stránke v Exowebe zobraziť vybrané produkty, ktoré ste si pridali do Obchodu. Tento blok odporúčame si nasadiť na stránku až vtedy, ako budete mať nakonfigurovaný obchod a pridaných aspoň niekoľko produktov. Blok obchodu Kliknite hore na Pridať obsah a následne na Pridať sekciu: Na stránke sa objaví zelený pruh s popisom Pridať obsah tu, ak takých pruhov vidíte na stránke viac, kliknite na ten, kam chcete novú sekciu vložiť. V zozname widgetov kliknite na Blok obchodu a vložte si widget na stránku. Vyberte widget Products (Produkty) a vložte si ho na stránku: Tento widget zobrazí všetky produkty (v predvolenom nastavení) od najnovšieho, ktoré ste si pridali do Obchodu, v našom prípade sú len dva na ukážku. Môžete si nastaviť koľko produktov sa má zobraziť na stránke v jednom riadku (2 - 4), môžete zapnúť možnosti zoradenia produktov (nie objednávania, to je chybný preklad) alebo možnosť vyhľadávania produktov na stránke. Vhodnejším riešením zrejme bude widget Odporúčané produkty. Vyššie spomenutý widget zobrazí produkty ako také, ale viac menej je ich zbytočnosť mať na stránke, keď ich máte aj v Obchode. Widgetom Vybrané produkty si môžete na základe Značiek (Tagov) určiť, ktoré produkty chcete mať na stránke. Tento widget bude pracovať len vtedy, ak ste si pri produktoch vyplnili značky. Kliknite na Odporúčané produkty: Widget sa zobrazí na stránke s hlásením, že neboli vybrané žiadne značky (tagy). Tak kliknite na widget a následne sa zobrazia možnosti (vpravo hore na obrázku). Vyberte si značku (tag) napr. notebook a na stránke sa zobrazia všetky produkty označené týmto tagom (značkou). Môžete si ešte zvoliť, či sa má zobraziť 20 alebo 50 produktov: Nezabudnite widget Uložiť a následne stránku aj Zverejniť.