Hľadanie v komunite
Zobrazujú sa výsledky pre kľúčové slová ''email''.
-
Orange v priebehu februára 2025 začne blokovať SMTP port 25
Roman zverejnil zápis v blogu v EXO HOSTING Blog
Telekomunikačný operátor Orange oznámil, že v priebehu februára 2025 začne blokovať port 25, ktorý sa používa na komunikáciu, konkrétne odosielanie emailov (SMTP). Komunikácia cez port 25 býva štandardne nešifrovaná, čo znižuje bezpečnosť komunikácie. Táto zmena nebude mať žiadny vplyv na využívanie a fungovanie našich služieb, ale ak vám internetové pripojenie zabezpečuje Orange a vo svojom emailovom klientovi máte v SMTP nastaveniach zadaný port 25, tak môžete mať pri odosielaní emailov problémy. My v EXO Hostingu svojim zákazníkom dlhodobo odporúčame používať pri nastavovaní SMTP pripojenia porty 465, prípadne 587, ktoré zabezpečujú šifrované pripojenie. Aký port používate v SMTP nastaveniach, si môžete skontrolovať vo svojich emailových klientoch, ak tam vidíte porty 465 alebo 587, nemusíte v nastaveniach nič meniť. Ak v SMTP nastaveniach vidíte port 25, tak bude potrebné, aby ste si ho zmenili na 465 (šifrovanie SSL) alebo na 587 (šifrovanie STARTTLS). V oboch prípadoch si taktiež musíte nastaviť server odosielanej pošty na smtp.exohosting.com. Táto zmena bude vyžadovať aj opätovné zadanie hesla, tak sa najprv uistite prihlásením na Webmail, že heslo ku svojej schránke viete. V emailových klientoch si SMTP porty upravíte nasledovne: Mozilla Thunderbird V Thunderbirde hore v hlavnom menu kliknite na Nástroje a následne dole v ponuke na Nastavenia účtu. Naľavo v stĺpci uvidíte zoznam emailových účtov, ktoré používate v Thunderbirde. V zozname sa presuňte dole a mali by ste vidieť položku Server pre odosielanie pošty (SMTP). Kliknite na ňu a v okne napravo sa vyrojí zoznam schránok so SMTP nastaveniami. Skontrolujte si všetky položky (všetkých schránok, ktoré máte u nás v EXO Hostingu) spôsobom, že na každú kliknete a dole sa zobrazí, aký server a port máte nastavený. Ak tam vidíte Názov servera: smtp.exohosting.com a Port: 465 (Zabezpečenie pripojenia: SSL/TLS) alebo Port: 587 (Zabezpečenie pripojenia: STARTTLS), je to v poriadku, nemusíte nič robiť. Ak tam však uvidíte Názov servera: smtp.<vasa-domena.tld>, Port: 25 a Zabezpečenie pripojenia: žiadne, hore napravo kliknite na tlačidlo Upraviť. Následne si upravte položky tak, aby ste ich mali podľa príkladu uvedeného nižšie. Okrem položiek Popis: (tam si dajte čo chcete, ideálne názov schránky) a Používateľské meno: (to je váš emailový účet, tu nemeňte nič). Kliknite na OK a skúste odoslať email. Thunderbird pri pokuse odoslať email by mal teraz zobraziť okno pre zadanie hesla do schránky, tak mu ho zadajte a email by sa už mal odoslať bez problémov. Microsoft Outlook a Apple Mail V prípade Microsoft Outlook môžete používať viac rôznych verzií, Orange pripravil manuál v PDF formáte, podľa ktorého môžete postupovať. Nastavenia sú obdobné ako v prípade vyššie uvedeného Thunderbirdu a manuál obsahuje aj návod k Apple Mail. -
Fotka z albumu: Phishing
Podvodný email, ktorý upozorňuje na vypršanie služby Spotify Premium. Odkaz pod zeleným tlačidlom vedie na neznámu doménu nextgenb2baie[.]com Email bol odoslaný zo schránky anabel.hale @ jorconsulate.com© EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o.
-
Fotka z albumu: Phishing
Zvláštne pôsobiaci email, ktorý sa snaží tváriť seriózne. Dokonca ponúka informácie o domnelom útočníkovi, avšak nižšie pod tlačidlom Review recent activity sa skrýva za nedôveryhodný odkaz, ktorý je skrytý pod službou tinyurl.com a mieri mimo našich serverov.© EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o.
-
Fotka z albumu: Phishing
Podvodný email, v ktorom keď kliknete na odkaz, tak sa objaví stránka, ktorá od vás bude pýtať prihlasovacie údaje. Doménu sme v našom systéme už zablokovali.© EXO TECHNOLOGIES, spol. s r.o.
-
Počínajúc týmto dňom sme navýšili limit na jednu emailovú schránku na 100 GB. To znamená, že si môžete vytvoriť emailovú schránku, ktorá môže mať maximálne 100 GB - aby ste si takúto schránku mohli vytvoriť, potrebujete na to buď balík Biznis X, pričom celú kapacitu emailového úložiska využijete na túto jednu schránku alebo využijete balík Multi X, ktorý môžete mať v maximálnej kapacite 200 GB, takže môžete mať takéto schránky aj dve. Viac informácií nájdete v návode Maximálna veľkosť priestoru pre emaily a schránky.
-
Pred niekoľkými dňami sme pridali možnosť si vytvárať pokročilejšiu formu emailových aliasov. Výhodou je, že tieto aliasy nie je potrebné vytvárať si v Control Paneli, môžete ich rovno používať. Ideálne bude, keď si to predstavíme na konkrétnom príklade, ako to funguje. Napríklad máte schránku riaditel@domena.tld a chcete, aby vám do tejto schránky chodili emaily z banky, aby ste si v schránke mohli tieto emaily filtrovať. Pre tento účel poskytnete banke alias riaditel+banka@domena.tld. Ak vám banka pošle email na túto adresu, ten bude doručený priamo do schránky riaditel@domena.tld. Na základe kľúčového slova "banka" si potom môžete odfiltrovať všetky emaily poslané z banky, resp. emailový klient si môžete rovno pomocou filtrov nastaviť tak, aby takéto emaily sa doručovali do priečinka "banka". Obdobne si môžete takto filtrovať aj emaily napr. od obchodných partnerov. Iný príklad je, napr. ak svoju emailovú adresu chcete používať na registráciu do špecifických služieb, ale nechcete službe poskytnúť priamo svoju adresu. Napríklad existuje služba internetová televízia, tak si zaregistrujete konto s použitím emailovej adresy riaditel+tv@domena.tld. V emailovom klientovi si následne môžete filtrovať prichádzajúce emaily od tejto televízie. Ďalšou veľkou výhodou je, že vďaka tomuto systému môžete zistiť, či daná televízia neposunula vašu emailovú adresu nejakej marketingovej spoločnosti, ktorá vám začne zasielať nevyžiadané reklamné emaily. Napríklad ak vám príde email na adresu riaditel+tv@domena.tld z inej emailovej adresy ako tej, ktorá patrí televízii, tak viete, že televízia s vysokou pravdepodobnosťou vašu emailovú adresu zdieľala s treťou stranou. Čo ak sa nejaký váš klient pomýli a spraví preklep v adrese a pošle email na neexistujúcu adresu napr. raiditel+banka@domena.tld? Takýto email bude presmerovaný do doménového koša (odporúčame si ho nastaviť), kde si poštu môžete dodatočne skontrolovať. Ďalší dôvod, prečo sme umožnili túto formu aliasov je to, že niektoré služby resp. aplikácie, kam sa potrebujete registrovať, môžu vyžadovať tzv. "subadresy", čo tento variant s + suffixom spĺňa. Variant aliasu so suffixom zároveň plne funguje aj s presmerovaním a autoodpovedačom (autoresponder). Takže ak nejaký váš klient pošle email na riaditel+banka@domena.tld a v schránke riaditel@domena.tld budete mať aktívne nejaké presmerovanie alebo autoodpovedač, tak email sa presmeruje kam má alebo klientovi sa vráti automatická odpoveď (podľa toho, čo máte práve v nastaveniach aktívne). Emailové aliasy so suffixom za + môžu u nás využívať všetci zákazníci, ktorí majú nejakou formou aktívne emailové služby.
-
Služba Google Gmail patrí medzi najviac rozšírené služby vo svete poskytujúce emailovú komunikáciu. S približne 1,2 miliardy používateľov zaujíma prvé miesto medzi top poskytovateľmi emailových služieb. Ak aj vy patríte medzi používateľov Gmailu, mohli ste sa niekedy stretnúť s problematickým doručovaním emailov do schránok, napríklad, keď správy dorazili s polhodinovým meškaním alebo keď skončili v spame. V tomto článku si priblížime, čo všetko sa dá vylepšiť, aby sa pošta do gmail schránky doručovala spoľahlivejšie. Keďže aj my EXO Hosting patríme medzi poskytovateľov emailových služieb, týmto článkom sa zameriame najmä na užívateľov, ktorí majú vlastné domény a zvyknú posielať emaily na gmail. Uveďme si modelový príklad, vlastníte u nás doménu a používate emaily. Posielate emaily na rôzne adresy a vaši adresáti vám podajú hlásenie, že vaše emaily im buď prichádzajú s určitým oneskorením alebo končia v spame. Čo by mal spraviť odosielateľ emailov? Kontrola DNS záznamov Ak nastane prípad, že odosielate emaily na Gmail a tie končia v spame, ako prvé odporúčame si skontrolovať DNS záznamy vašej domény, najmä SPF, DKIM a DMARC záznamy. Vďaka SPF záznamu si server prijímateľa (teda napr. Gmail) môže overiť, či vaša doména odosiela emaily zo servera alebo serverov, ktoré ste v tomto zázname autorizovali. Ak používate aj iné emailové služby, napr. službu na hromadné odosielanie emailov, odporúčame server tejto služby si doplniť do SPF záznamu, a ak vaša webová stránka sa nachádza na serveri mimo našich serverov, teda v DNS záznamoch máte A záznam s inou IP adresou, akú používajú naše servery, tak odporúčame aj túto IP adresu si zahrnúť do SPF záznamu. Viac informácií o SPF zázname, ako aj príklady rôznych kombinácií serverov použitých v tomto zázname, či možnosť si vygenerovať SPF záznam, nájdete v našom návode. Majte na pamäti, aby ste v DNS záznamoch vždy mali len jeden SPF záznam. DKIM záznam posiela adresátovi informáciu o tom, že vaše emaily sú digitálne podpísané, čo v praxi znamená, že pomocou neho si server prijímateľa vie overiť, či email skutočne pochádza zo zdroja, ktorý sa zhoduje s adresou odosielateľa, takže či nejde o sfalšovaný email. Viac informácií o DKIM zázname, nájdete v našom návode. V DNS záznamoch môžete mať viac DKIM záznamov, len sa musia odlišovať názvom (selectorom). Nakoniec je ešte možnosť si pridať DMARC záznam, ktorý odporúčame si v Control Paneli vygenerovať (po jeho vygenerovaní si ho v prípade potreby môžete vylepšiť pomocou nášho generátora). Gmail (ale napr. aj Yahoo) si vyžaduje DMARC záznam, ak rozosielate veľa emailov naraz. Viac informácií o DMARC zázname, nájdete v našom návode. Tak ako aj v prípade SPF záznamu, dbajte na to, aby ste v DNS záznamoch vždy mali len jeden DMARC záznam. Kontrola obsahu, čo odosielate Hlavne vo firemnej komunikácii býva bežné, že vo svojej identite emailového konta máte nastavenú signatúru (podpis), ktorá obsahuje informácie o vás alebo o firme a často obsahuje odkazy, buď na vašu stránku alebo profily na sociálnych sieťach. Ak odkazujete na vašu stránku, to je v poriadku, uistite sa ale, že odkaz, ktorý máte zadaný v signatúre, odkazuje na tú istú lokalitu na webe. Tak ak napríklad máte v signatúre zadanú adresu http://exohosting.sk a po kliknutí vás presmeruje na variant https://www.exohosting.sk, tak si odkaz v signatúre upravte na cieľovú adresu. Táto úprava v tomto prípade nie je nejako veľmi kľúčová, napriek tomu ju odporúčame. Určite sa vyhýbajte službám na skracovanie odkazov, napríklad ako bitly.com, hoci takéto služby môžu byť v určitých prípadoch užitočné, ale spamové filtre takéto odkazy považujú za podozrivé alebo za spam a preto používanie služieb na skracovanie odkazov sú často príčinou toho, že sa vám emaily môžu vrátiť napríklad s hlásením Message rejected - possible spam - prípadne s iným podobným hlásením. Gmail napríklad môže vrátiť chybové hlásenie v znení Message flagged as spam (Správa označená ako spam) alebo Message temporarily rejected (Správa dočasne odmietnutá). Ak chcete odkazovať na iné webové stránky, odporúčame používať priame adresy, bez akýchkoľvek presmerovaní. Aj v tomto prípade odporúčame, aby ste si do signatúr dávali odkazy len na externé stránky, ktorým plne dôverujete, ako napr. odkaz na váš profil na Facebooku alebo na LinkedIn, pri ktorých je len veľmi nízka pravdepodobnosť, že by stránky mohli byť kompromitované. Môže sa totiž stať, že v signatúre odkazujete na stránku, ktorá bola medzitým hacknutá a ak sa táto stránka dostane na Blacklist, reputácia vašich emailov môže byť vážne ohrozená. Za ideálne riešenie odporúčame, aby ste si do signatúry dali odkaz na váš web, napr. na podstránku Kontakty a tam si vložte všetky možné odkazy na sociálne siete, ktoré používate. Ideálny prípad je, aby ste v signatúre mali čo najmenej externých odkazov. Viac o podpisoch (signatúr) si môžete prečítať v našom návode Vytvorenie podpisu (signatúry) v RoundCube Webmail. Majte na pamäti, že ak používate na odosielanie emailov napríklad Mozilla Thunderbird, tak je jedno, čo máte nastavené a zadané v signatúre na Webmaile a podpis (signatúru) si musíte nastaviť priamo v Thunderbirde. Kontrola počtu adresátov Jedna z ďalších príčin (a niekedy pomerne častá), kedy váš email Gmail odmietne, môže byť tá, keď uvediete do kópie (Cc) alebo skrytej kópie (Bcc) príliš veľa adresátov - pár adries navyše by problém nemal byť, ale vyhýbajte sa tomu, aby ste do zoznamu ďalších adresátov zadávali niekoľko desiatkov adries, Gmail to pravdepodobne odmietne. Ďalšie možné dôvody, prečo váš email neprišiel na Gmail Okrem vyššie spomenutých príčin, prečo vaše emaily neprišli na Gmail alebo skončili v spame, môžu byť aj iné dôvody. V praxi sa môžete stretnúť s nasledovnými hláseniami: V preklade: E-mailový účet, ku ktorému ste sa pokúšali dostať, neexistuje Toto hlásenie znamená, že adresa príjemcu neexistuje alebo ste ju zadali s preklepom. Skontrolujte si zadanú adresu, či v nej nemáte preklep, medzeru navyše, nejaký znak navyše alebo či tam naopak nejaký znak nechýba a pod. Ak je adresa správna, kontaktujte osobu, ktorá vám ju poskytla, iným spôsobom. Ak nastane prípad, že emailov s rovnakým hlásením zrazu začnete dostávať veľké množstvo, je pravdepodobné, že niekto prelomil heslo k vašej schránke a pomocou spamovacích robotov rozosiela spamy na všetky možné adresy. Keďže mnohé z nich nemusia existovať, vám sa bude vracať toto chybové hlásenie. Odporúčame postupovať návodom Bezpečnostná kontrola emailovej schránky. V preklade: Server príjemcu neprijal naše požiadavky Skúste poslať email neskôr, problém, ktorý vyvolal toto hlásenie je väčšinou opravený behom chvíľky, je to záležitosť na strane Google serverov. V každom prípade sa však uistite, či ste nezadali adresu s preklepom. Napíšte adresu ručne a skúste odoslať email znovu. Čo môže spraviť príjemca emailov v Gmaile? Označenie správy, že nejde o spam Ak všetky DNS záznamy a podpisy (signatúry) v emailoch máte nastavené (alebo opravené) podľa vyššie uvedených odporúčaní, môže sa ešte stávať, že vaša pošta bude aj tak končiť na Gmaile v spame. Často to môže byť dôsledok toho, že Gmail s vašimi emailami nemal dobrú skúsenosť z minulosti. Tento stav by sa mal postupne zmeniť k lepšiemu, ale príjemcovia vašich správ môžu tento proces urýchliť. Ak váš email skončí na Gmaile v spame, nájdete ho (resp. vlastník daného Gmail účtu) v priečinku Spam: Po kliknutí na priečinok Spam uvidíte zoznam emailov, ktoré v ňom skončili, kliknite na email, ktorý by nemal byť spamom, príklad si ukážeme na obrázku nižšie, ktorý síce je "normálnym" spamom, ale podstatné pre nás v tejto chvíli je okno s hlásením: Ak teda ide o správu, ktorá nie je spamom a nemá byť považovaná za spam, kliknite na tlačidlo Nahlásiť, že to nie je spam a Gmail sa naučí, aby v budúcnosti emaily zasielané z tejto emailovej adresy neboli považované za spam - samozrejme za podmienky, ak zostanú správne nastavenia zo sekcie Čo by mal spraviť vlastník domény?. Odporúčame priečinok Spam priebežne sledovať, či emaily stále nekončia v spame, zmena k lepšiemu sa nemusí okamžite prejaviť. Pridanie odosielateľa v Gmail na Whitelist Ak potrebujete, aby vaše správy do určitého Gmail konta prichádzali do Doručenej pošty a nie do Spamu, požiadajte vlastníka Gmail schránky, aby si vašu emailovú adresu pridal na tzv. Whitelist. V Gmail schránke kliknite hore vpravo na ozubené koleso, vysunie sa menu a kliknite na Zobraziť všetky nastavenia: Následne kliknite na kartu Filtre a blokované adresy a v sekcii Tieto filtre budú použité na všetky doručené správy: kliknite na Vytvoriť nový filter: Vyskočí okno, do poľa Od koho zadajte názov schránky, z ktorej nechcete aby emaily končili v spame (počas písania je možné že sa tam automaticky objaví), ostatné nastavenia nechajte tak (ale ak máte nejaké špecifické požiadavky, tak si sem môžete zadať kritériá na doručovanie správ) a kliknite dole na Vytvoriť filter: Otvorí sa ďalšie okno, tu označte Nikdy neodoslať so spamu a kliknite dole na Vytvoriť filter: Majte na pamäti, že toto nastavenie musíte spraviť pre každú konkrétnu schránku a v každom Gmail účte, ak nechcete aby vaše správy z konkrétnych schránok končili na Gmaile v spame.
-
Automatické mazanie emailov v Mozilla Thunderbird
Roman zverejnil návod v Nastavenie emailových klientov
Ak vaša emailová komunikácia je častá, je pravdepodobné, že vaša emailová schránka sa začne rýchlo zapĺňať a po rokoch zistíte, že v schránke máte uložené nespočetné množstvo emailov, nad ktorými strácate prehľad. Je viac možností, ako si udržať poriadok v schránkach, môžete si napríklad zapnúť automatické mazanie emailov z koša a nevyžiadanej pošty, čím sa ale budete zbavovať len vymazaných správ a spamov, nie starej, nepotrebnej pošty v doručených správach. Ďalší spôsob je vymazať si emaily priamo v RoundCube Webmail, kde si pomocou filtrov môžete vybrať a nastaviť aké správy si prajete vymazať, ale keďže ide o manuálny proces, pravdepodobne museli by ste ho realizovať viac krát. Istú alternatívu ponúka automatické mazanie emailov v klientovi Mozilla Thunderbird. Tento návod je teda určený pre prípad, ak používate na správu emailov klient Mozilla Thunderbird a schránky máte nastavené s protokolom IMAP, ale môžete ho použiť, aj keď používate protokol POP - aký vplyv na mazanie správ majú tieto protokoly, si prečítajte na konci článku v sekcii Rozdiel medzi protokolmi IMAP a POP. Automatické mazanie emailov v Mozilla Thunderbird Keď máte v klientovi Mozilla Thunderbird nejakú svoju schránku, tak každý priečinok (Doručená pošta, Odoslaná pošta atď), môže mať svoje vlastné pravidlá uchovávania pošty. Predvolené pravidlo nevykonáva žiadne akcie, kedykoľvek si ho však môžete upraviť. Na zvolený priečinok, napr. Doručená pošta, kliknite pravým tlačidlom myši a následne kliknite dole na Vlastnosti: Vyskočí okno, v ktorom sa prepnite na kartu Pravidlá manipulácie so správami (viď nižšie). Odznačte možnosť Použiť nastavenia účtu a následne sa vám sprístupnia možnosti, kde si môžete označiť: Odstrániť všetky okrem najnovších: tu si nastavte číslo, koľko najnovších správ sa má ponechať pred automatickým zmazaním Odstrániť správy staršie ako: ak na počte správ nezáleží, ale potrebujete sa zbavovať proste len starých správ, tu si nastavte počet dní, ako dlho sa majú správy uchovávať v danom priečinku. Napríklad pri čísle 30 platí, že všetky emaily staršie ako 30 dní sa automaticky zmažú. Po nastavení kliknite na OK a Thunderbird hneď začne priečinok priebežne spracúvať. Upozornenie: Predtým než kliknete na OK, odporúčame si prečítať sekciu Rozdiel medzi protokolmi IMAP a POP nižšie pod obrázkom. Rozdiel medzi protokolmi IMAP a POP Pri nastavení automatického mazania emailov v Mozilla Thunderbird je dôležité vedieť (dôležité je to z toho pohľadu, keby ste si nedopatrením zmazali správy, ktoré ste nechceli), aký protokol prijímania správ používate, IMAP alebo POP, ich podrobný popis nájdete v tomto článku , ktorý vznikol pomocou práve Mozilla Thunderibrd. V Mozilla Thunderbird to zistíte, keď si pri každej schránke pozriete Nastavenia servera a tam na riadku Typ servera bude buď Poštový server IMAP alebo Poštový server POP. Keď máte nastavený protokol IMAP, všetky emaily máte uložené na našich serveroch a to čo vidíte na serveri, to isté vidíte aj v Thunderbirde. Ak zmažete email v Thunderbirde, zmaže sa aj na serveri. Ak emaily nemažete alebo nechcete mazať, schránka sa časom bude čoraz viac zapĺňať. Výhodou je, že nemusíte si robiť starosti, ak by ste prišli o počítač, emaily nestratíte, budú u nás a máte k nim prístup z ktoréhokoľvek zariadenia. Protokol POP funguje tak, že email zo servera stiahne ako kópiu, pričom pôvodný email nechá na serveri. Takto máte poštu uloženú u seba v počítači aj na našich serveroch. Aj v tomto prípade sa bude schránka postupne zapĺňať, ale protokol POP má však takú výhodu, že si môžete nastaviť, ako dlho sa bude pošta držať na serveri, po tom, ako ste si ju stiahli. Napríklad si nastavíte 14 dní, takže ak prijmete poštu do Thunderbird, tak ešte 14 dní bude dostupná na serveri. Nevýhodou je, že poštu budete mať len v tom zariadení, do ktorého ste si ju stiahli. Aký je teda rozdiel v mazaní emailov pri protokole IMAP a POP? Daná funkcia automatického mazania emailov v Mozilla Thunderbird funguje rovnako pre protokoly IMAP aj POP. Ak máte nastavenú schránku s protokolom IMAP, správy sa budú automaticky mazať nielen v Thunderbirde, ale aj zo servera. Upozornenie: Správy sa mažú úplne, takže nenájdete ich ani v Koši. Pred kliknutím na tlačidlo OK na karte Pravidlá manipulácie so správami sa uistite, že nastavujete vlastnosti správneho priečinka, inak môžete prísť o množstvo potrebných správ. Ak by sa také niečo stalo a potrebovali by ste správy obnoviť, postupujte podľa návodu - toto platí primárne pre protokol IMAP, správy v schránke s protokolom POP vám môžeme obnoviť len ak máte POP účet nastavený tak, aby nemazal zo servera po určitom období alebo vôbec. V prípade protokolu POP sa maže len to, čo nájde v zložkách v Thunderbirde, emaily, ktoré sú na serveri (ak tam ešte nejaké sú, po tom, čo ste si nastavili, že sa majú uchovávať po stiahnutí správy zo servera) zostanú.-
- thunderbird
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Ak patríte medzi hromadných odosielateľov emailov (tým sa myslí, že ak denne odosielate viac ako 5000 správ) servery Google a Yahoo! budú od februára 2024 vyžadovať, aby ste vo svojich DNS záznamoch mali aj DMARC záznam. Čo to je DMARC záznam, ako funguje a k čomu slúži, si môžete prečítať v našom návode Ako si nastaviť DMARC záznam pre svoju doménu. V návode nájdete aj odkazy na stránky, pomocou ktorých si DMARC záznam môžete vygenerovať (môžete použiť aj náš generátor), pričom sa predpokladá, že v DNS záznamoch už máte aktívny SPF a DKIM záznam(y) - ktoré sú pre funkčnosť DMARC záznamu potrebné. Ak DMARC záznam nebudete mať v DNS záznamoch dostupný, servery Google a Yahoo! vašu hromadnú poštu budú odmietať (v lepšom prípade ich označia za spam) Ďalšou dôležitou podmienkou je, aby ste vo svojich emailových správach určených adresátom, mali možnosť odhlásenia odberu emailov. Toto by vám mala zabezpečiť aplikácia na odosielanie emailov. Tieto úkony zabezpečia, aby vaše hromadné emaily boli spoľahlivo doručované na servery Google a Yahoo!, ak neodosielate emaily hromadne, tieto podmienky sa vás netýkajú, ale nič nepokazíte ak si DMARC záznam do svojich DNS záznamov pridáte.
-
Microsoft Outlook alebo len Outlook, je populárna služba na správu emailových správ, ktoré u nás na Slovensku používajú tisíce klientov. Na jeseň 2023 Microsoft oznámil vydanie novej verzie, ktorú si prostredníctvom Microsoft Store môžete nainštalovať a používať. Táto nová verzia zároveň nahrádza aplikáciu Pošta, ktorú ste donedávna mohli vo svojich počítačoch používať, čo v praxi znamená, že po spustení aplikácie Pošta sa do svojho emailu už nedostanete, bez toho, aby ste si nenainštalovali najnovšiu verziu Outlook (údajne sa však k predchádzajúcej verzii dá vrátiť). Ak s tým problém nemáte, ani s ničím iným, môžete si aplikáciu Pošta nahradiť Outlookom. Spozornieť by ste ale mali v prípade, ak sa zaujímate o svoje súkromie. Podľa informácií zverejnených na portáli xda-developers.com, nový Outlook sa až príliš veľmi zaujíma o vaše súkromné údaje a pre reklamné účely vaše údaje odosiela až takmer 800 externým partnerom. O tejto skutočnosti však budete viac-menej informovaní pred prvý spustením Outlooku, kde sa objaví informačné okno, ktoré informácie sa budú zdieľať a komu posielať, ale že to bude až 800 subjektov, je na zamyslenie, kam všade sa vaše súkromné údaje budú odosielať. Čo je ešte horšie, ak si do Outlooku pridáte iné konto (tretej strany), napr. Gmail, Microsoft získava prístup k údajom aj v tejto službe (vrátane prihlasovacích údajov!), čo je ďalší veľký zásah do súkromia. Tieto údaje budú najskôr obsahovať informácie o vašom zariadení, eventuálne aj polohe, môžu dokonca zbierať aj informácie o skenovaných položkách a na základe týchto údajov vám budú ponúkať personalizované reklamy. Hoci Microsoft o tejto skutočnosti informuje a samotným užívateľom dáva na výber, čo sa týka nastavenia a zobrazovania reklám, v podstate ide o to, že prostredníctvom Outlooku môže sledovať vaše aktivity a preferencie, čo nie každému môže byť po vôli. Ak vám táto skutočnosť nie je po vôli, neodporúčame Outlook používať. K Outlooku odporúčame používať alternatívny klient Thunderbird, ktorý je tiež v slovenčine a hlavne zadarmo a čo je ešte dôležitejšie, naši zákazníci v EXO Hosting výrazne menej riešia problémov s Thunderbirdom ako s Outlookom. Ako si môžete nastaviť emailové konto v Thunderbirde, si môžete prečítať v tomto návode.
-
Ako si vytvoriť emailové konto v iPhone (iOS)
Roman zverejnil návod v Nastavenie emailových klientov
Vytvorenie emailového konta v Mail aplikácii iPhone je pomerne jednoduché, potrebujete mať len plne funkčnú emailovú schránku, do ktorej sa viete prihlásiť pomocou RondCube Webmail. Vo svojom iPhone kliknite na ikonu Mail (najskôr bude rovnaká ako tá modrá naľavo v našom príklade): Po kliknutí na ikonu Mail sa otvorí ponuka služieb, nás zaujíma úplne tá dole, takže kliknite na položku Iné: Otvorí sa formulár, ktorý bude vyžadovať zadať niekoľko údajov: Meno: sem zadajte meno, pod ktorým chcete vystupovať v emailovej komunikácii. Email: sem zadajte názov vašej emailovej schránky, ktorú máte u nás vytvorenú a chcete ju používať na komunikáciu Heslo: sem zadajte prihlasovacie heslo ku schránke, ktorým sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail. Ak sa neviete do schránky prihlásiť a nepamätáte si jej heslo, môžete si vygenerovať nové heslo v Control Paneli. Popis: zvoľte si stručný popis, ktorým si označíte schránku pre ľahšiu orientáciu. Môže to byť aj jej názov. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej. Tip: V prípade ak by sa po kliknutí na Ďalej nič nedialo a formulár sa odmietal pohnúť ďalej, napriek tomu, že heslo zadávate správne, skúste do položky Meno zapísať samotnú emailovú adresu. Po kliknutí na Ďalej, máte možnosť si vybrať protokol IMAP (aplikácia sa bude pripájať na servery EXO Hosting a poštu si synchronizovať so serverom) alebo POP (pošta sa bude sťahovať z našich serverov do vášho iPhone). Protokol IMAP / POP si vyberte podľa vlastného uváženia. V tejto sekcii formulára sú dôležité položky Host: Server prichádzajúcej pošty, na riadok Host zadajte: mail.exohosting.com Server odchádzajúcej pošty, na riadok Host zadajte: smtp.exohosting.com Heslá si zadajte rovnaké, aké ste zadávali pri schránke. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Ďalej, aplikácia Mail by si mala automaticky prevziať nastavenia zo serverov, vrátane portov a zabezpečenia. Ak všetko správne zbehne, na ďalšej strane si vyberte, ktorú konkrétnu službu chcete v danej aplikácii používať, najskôr to bude Email, prípadne si aj Poznámky môžete vybrať. Kliknite na Uložiť. Po kliknutí na Uložiť si môžete v aplikácii hneď otestovať, či aplikácia prijíma alebo odosiela emaily. -
Upozornenie: Aktualizácia Január 2024: táto aplikácia vo Windows 11 už nie je dostupná, bola nahradená Outlookom. Pre viac informácií si prečítajte tento článok v našom blogu. Ak používate operačný systém Windows 11, tak si emaily môžete spravovať aj priamo vo Windows aplikácii Pošta. Vľavo dole kliknite na Štart a hore do vyhľadávacieho poľa zadajte pošta. Následne kliknite naľavo na aplikáciu Pošta alebo napravo na Otvoriť: Otvorí sa okno, prejdite dole a kliknite na Iné konto: Zadajte údaje nasledovne: E-mailová adresa: sem zadajte svoju emailovú adresu, ktorú chcete mať pridanú v Pošte Vaše správy odošleme s použitím tohoto mena: bez ohľadu na to, čo tam Windows vopred vyplní, zadajte sem svoju emailovú adresu, takže mali by ste to mať obdobne vyplnené ako v našom príklade nižšie Heslo: zadajte heslo, ktorým sa svojou schránkou viete prihlásiť na RoundCube Webmail Po vyplnení údajov kliknite na Prihlásiť sa. Ak všetky údaje ste zadali správne, mali by ste sa bez problémov prihlásiť. Ak by bolo prihlásenie neúspešné, skontrolujte si údaje a skúste sa prihlásiť znovu. V niektorých prípadoch môže prihlásenie chvíľu trvať aj so správnymi údajmi. V ďalšom okne si údaje vyplňte obdobne ako v našom príklade: E-mailová adresa: tu by už mala byť zadaná vaša emailová adresa, ak nie, doplňte si ju tam Meno používateľa: sem si zadajte názov svojej emailovej schránky (emailovú adresu, ak nie je) Heslo: malo by byť už vyplnené, ak nie, tak si zadajte heslo, ktorým sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail Názov konta: tu si pomenujte svoje konto tak, ako chcete, aby sa zobrazovalo v aplikácii Pošta Presuňte sa vo formulári nižšie a pokračujte v dopĺňaní údajov: Vaše správy odošleme s použitím tohto mena: tu si môžete zadať meno, pod ktorým chcete voči vašim adresátom vystupovať (všimnite si, že rovnaká možnosť bola už v úvodnom okne, tam tam bolo potrebné vyplniť emailovú adresu) Server prichádzajúcej pošty: zadajte mail.exohosting. com Typ konta: máte dve možnosti: IMAP4 (IMAP) a POP3 (POP) IMAP4: ak chcete mať poštu synchronizovanú s poštou na serveri, vyberte si typ IMAP4. Protokol IMAP zabezpečuje, aby ste vo svojom počítači mali prijatú aj odoslanú poštu v rovnakom stave ako máte v schránke po prihlásení na RoundCube Webmail. Odoslaná pošta sa ukladá na server. Odporúčame si vybrať tento typ konta. POP3: Ak si vyberiete typ POP3, tak protokol POP zo servera poštu len sťahuje a odoslaná pošta sa ukladá lokálne vo vašom počítači. Výhodou je, že ak sa vám začne zapĺňať schránka pri narastajúcom počte emailov tak poštu si môžete v schránke vymazať a stále ju budete mať vo svojom počítači. Nevýhoda je, že vo svojej schránke na RoundCube Webmail nenájdete odoslanú poštu, keďže tá sa nachádza len v tom zariadení, z ktorého bola odoslaná. Server odchádzajúcej pošty: zadajte smtp.exohosting.com Na záver uvidíte označené možnosti, všetky nechajte označené a kliknite na Prihlásiť sa. Ak ste všetko zadali správne, po prihlásení uvidíte obsah svojej emailovej schránky (ak sa už nejaké emaily nachádzajú na serveri): Ak by ste potrebovali dodatočne nastaviť svoju schránku, dole kliknite na ozubené koleso a otvoria sa možnosti úpravy schránky. Používanie aplikácie Pošta vo Windows 11 odporúčame vtedy, ak ste nenáročný užívateľ a emailovú komunikáciu nepoužívate aktívne. V opačnom prípade odporúčame pre správu pošty používať RoundCube Webmail alebo Mozilla Thunderbird, prípadne Microsoft Outlook, ktorý v roku 2024 aplikáciu Pošta nahradí.
-
Po vytvorení emailového konta v Apple Mail si môžete konto dodatočne upraviť. Hore naľavo v menu kliknite na Mail a potom na druhú položku Nastavenia: Otvorí sa okno, kde nás z pohľadu hostingu zaujíma sekcia Účty a karta Nastavenie servera. Tu si môžete zmeniť svoje heslo v klientovi, ak ste si z nejakého dôvodu potrebovali zmeniť heslo ku schránke. Zmena hesla je rovnaká bez ohľadu na to, či máte pre príjem správ nastavený protokol IMAP alebo POP. Mám konto typu IMAP Pri zakladaní emailového účtu by mal Apple Mail nastaviť porty automaticky, ak nie, tu si ich môžete dodatočne upraviť po odznačení nastavenia Automaticky spravovať nastavenia pripojenia. Pri účte typu IMAP a použití servera mail.exohosting.com nastavte (ak nie je) port 993. V prípade odosielania emailov pri nastavení servera smtp.exohosting.com odporúčame port 465 alebo 587 (ako na obrázku). Bez problémov by mali fungovať oba. Mám konto typu POP V prípade účtu typu POP a použití servera mail.exohosting.com nastavte (ak nie je) port 995. V prípade odosielania emailov pri nastavení servera smtp.exohosting.com platia rovnaké nastavenia ako v prípade IMAP, pre SMTP (odosielanie správ) odporúčame port 465 alebo 587 (ako na obrázku). Bez problémov by mali fungovať oba. V prípade, ak pri vytváraní účtu ste si vybrali protokol POP, tak poštu si zo servera sťahujete (pôvodné správy na serveri zostávajú), v tomto prípade sa uistite, že vo svojom POP účte máte označené Odstrániť kópiu zo servera po stiahnutí správy. Máte možnosti, aby sa stiahnuté správy odstránili hneď (neodporúčame) alebo po jednom dni, týždni alebo mesiaci. V závislosti od veľkosti a množstva prichádzajúcich správ si nastavte lehotu na zmazanie, odporúčame nastaviť aspoň na týždeň (ako na obrázku): Pri každej zmene sa dole napravo objaví tlačidlo Uložiť, nezabudnite svoje zmeny uložiť. Ak na tlačidlo nekliknete a v nastaveniach sa prekliknete inam, tak aj tak vyskočí okno s upozornením, že máte neuložené zmeny a ponúkne vám možnosť ich uložiť.
-
Tento článok poskytuje návod, ako si nastaviť svojho emailového klienta v zariadeniach Mac. Tip: Skôr než začnete, oboznámte sa s návodom ako si správne nakonfigurovať servery (IMAP, POP, SMTP) a porty pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu a nezabudnite si overiť, či sa viete bez problémov prihlásiť do svojej emailovej schránky cez WebMail. Kliknite dole na ikonu Mail: Vyskočí okno, vyberte Iný účet Mail... a kliknite na Pokračovať. Zadajte svoje prihlasovacie údaje do emailovej schránky, predtým sa uistite, či sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail. Keď údaje budete mať vyplnené, tak kliknite na Prihlásiť sa: Po kliknutí na Prihlásiť sa vyskočí ďalšie okno, chybové hlásenie si nevšímajte, je potrebné zadať servery prichádzajúcej a odchádzajúcej pošty. Užívateľské meno môžete nechať prázdne, prípadne si tam zadajte názov emailovej schránky, teda musí byť rovnaké ako emailová adresa. Typ účtu si nastavte na IMAP, ak chcete aby ste mali poštu synchronizovanú s emailovým serverom - prijatá pošta sa bude nachádzať fyzicky na našich serveroch. Odoslaná pošta sa taktiež bude ukladať na našich serveroch. Ak chcete, aby sa pošta ukladala lokálne vo vašom Macu, vyberte si protokol POP. Odoslaná pošta sa taktiež bude ukladať lokálne vo vašom zariadení. Server prichádzajúcej pošty nastavte ako na obrázku mail.exohosting.com Server odchádzajúcej pošty nastavte ako na obrázku smtp.exohosting.com Porty netreba zadávať, Apple Mail si ich nastaví automaticky. Ak by ste si chceli doplniť užívateľské meno, tak ho doplňte ako posledné. Pri zadávaní serverov sa zvykne políčko s užívateľským menom samo vyprázdniť. Po zadaní všetkých potrebných údajov kliknite na Prihlásiť sa a ak ste všetko zadali správne, uvidíte okno s výberom služieb, ktoré chcete s týmto emailovým kontom používať. Minimálne nechajte označené Mail a kliknite na Hotovo. Po kliknutí na Hotovo si nastavte ochranu súkromia v aplikácii Mail, môžete označiť Chrániť aktivity v apke Mail a dole kliknite na Pokračovať. Následne počkajte niekoľko sekúnd na načítanie schránky. ak ste si nastavili protokol IMAP, uvidíte obsah svojej schránky ak ste si nastavili protokol POP, emaily uvidíte, ak nejaké prijmete
-
Ak potrebujete v obchode Prestashop nastaviť odosielanie emailov z obchodu, prihláste sa do administrácie Prestashop a naľavo v menu nájdite nastavenie: Nastaviť → Rozšírené nastavenia → E-mail Nastavenie SMTP V sekcii E-mailová adresa odporúčame označiť možnosť Nastaviť vlastné SMTP parametre (iba pre pokročilých užívateľov) bez ohľadu na to, čo podľa PrestaShop funguje vo väčšine prípadov. Po označení možnosti SMTP sa objavia polia, ktoré si vyplňte podľa nižšie uvedeného vzorového obrázku s tým, že namiesto exohosting.sk použijete názov svojej vlastnej domény: E-mailový názov domény: môžete zadať názov svojej domény, ale aj nemusíte, táto voľba nie je povinná SMTP server: zadajte smtp.exohosting.com SMTP užívateľské meno: zadajte názov emailovej adresy, ktorú chcete používať pre odosielanie emailov SMTP heslo: heslo patriace danej emailovej adrese, či máte aktuálne heslo, overte si to prihlásením na Webmail. Šifrovanie: vyberte SSL Port: v prípade šifrovania SSL zadajte 465 Alternatívne nastavenia Môžete použiť aj tieto nastavenia: Šifrovanie: vyberte TLS Port: v prípade šifrovania TLS zadajte 587 alebo (odporúčame len ako poslednú možnosť) Šifrovanie: žiadne Port: v prípade, ak nevyberiete typ šifrovania, zadajte 25 SMTP server: ak by ste si nevybrali žiadny typ šifrovania a zadáte port 25, SMTP server nezadávajte smtp.exohosting.com, ale zadajte smtp.nazov-vasej-domeny.tld Po vyplnení všetkých potrebných údajov kliknite napravo dole na Uložiť. Upozornenie: Po uložení by malo heslo z políčka SMTP heslo zmiznúť (čo je správne), nemali by ste tam mať zadané žiadne heslo, ktoré vám tam automaticky vkladá prehliadač cez zapamätané voľby, môže to spôsobovať problémy pri pokusoch o odoslanie emailov. Nižšie pod tlačidlom Uložiť sa nachádza sekcia Otestovať nastavenia e-mailu. Keď nastavenia budete mať uložené, kliknite na tlačidlo Odoslať testovací email. Ak všetko budete mať správne v nastaveniach SMTP, tak uvidíte úspešné hlásenie v zelenom. Ak ste niečo nastavili nesprávne, tak sa objaví hlásenie v červenom. Napríklad v tomto prípade sme k šifrovaniu SSL nastavili nesprávny port (587) a tým pádom sa PrestaShop nedokáže spojiť s emailovým serverom. Skontrolujte si znovu nastavenia, uložte a otestujte odosielanie znovu. Nastavenie emailu pre odosielanie V prípade, ak pokus o odoslanie testovacieho emailu skončí chybovým hlásením a nastavenia SMTP máte napriek tomu správne, je ešte možnosť, že do formulára zadávate inú emailovú adresu, ako tú, ktorú máte nastavenú ako adresu eshopu. Pri tomto variante je málo pravdepodobné, že by problém s odosielaním emailov bol práve kvôli inej emailovej adrese, ale odporúčame, aby ste sa uistili, že v nastaveniach obchodu máte zadanú funkčnú emailovú adresu vzťahujúcu sa k názvu domény. V administrácii Prestashop naľavo v menu kliknite na Parametre eshopu, následne na Kontakt a potom kliknite na kartu Obchody. Nižšie na stránke uvidíte možnosť zadania kontaktných informácií o eshope, ktoré by mali obsahovať plne funkčnú emailovú adresu, ktorá je na rovnakej doméne ako váš eshop a v ideálnom prípade sa zhoduje s emailovou adresou, ktorú ste zadali v nastaveniach SMTP. Zadajte si emailovú adresu takú, z akej chcete zasielať informácie o objednávkach. Ideálne by bolo, keby sa daná emailová adresa nachádzala na vašej doméne. Tú istú adresu potom použite v nastaveniach SMTP.
-
Odporúčame, aby ste si emailovú adresu pre zasielanie výziev, faktúr a upomienok pravidelne kontrolovali, či je aktuálna. Takto vždy budete dostatočne skoro informovaní o blížiacej sa exspirácii služieb, čím zabránite ukončeniu poskytovania služieb našou spoločnosťou a tým znefunkčneniu webových stránok či emailových schránok. Zmena emailovej adresy Prihláste sa do Control Panela (ak sa neviete prihlásiť do Control Panela, postupujte podľa návodu) a vľavo v hlavnom menu kliknite na Kontakty: Nájdite si doménu, u ktorej potrebujete aktualizovať kontakty a na riadku adresy s ikonou panáčika (čo je administratívny kontakt domény) kliknite na Zmeniť / Zobraziť. Kontakt s obálkou si všímať nemusíte - aktualizovať si ho môžete tiež, ale slúži len pre potreby klasickej papierovej pošty. Otvorí sa stránka v poliami, v ktorých si môžete upraviť všetky informácie, ktoré chcete mať zmenené na faktúre. Modrá šípka ukazuje na emailovú adresu, ktorú môžete upraviť tu, ak chcete zmeniť emailovú adresu, na ktorú sa majú zasielať faktúry. Upozornenie: Ak zmena emailovej adresy (prípadne aj iných údajov) má zahŕňať aj zmenu údajov vlastníka domény, nestačí emailovú adresu len tu upraviť. Ako naznačuje upozornenie hore v obrázku nižšie, je potrebné si poslať aj autorizovanú požiadavku o Aktualizáciu údajov vo WHOIS. Ak k pôvodnej emailovej adrese už nemáte prístup, bude potrebné postupovať podľa návodu Aktualizácia údajov vo WHOIS, bez prístupu na kontaktný email. Aktualizácia dodatočných kontaktov Nižšie pod týmto formulárom sa nachádzajú ešte dve sekcie: Údaje pre fakturáciu vyplnenie tejto sekcie nie je dôležité, ale sem si môžete zapísať druhú (inú) emailovú adresu, kam vám budeme zasielať výzvy a faktúry. Je to vhodné napr. ak výzvy a faktúry chcete štandardne posielať sebe na email (viď vyššie) a sem do tejto sekcie zapíšete ďalšiu emailovú adresu, napr. vašej sekretárky alebo vašu záložnú emailovú adresu. Odporúčame, aby táto adresa bola mimo vašej domény, ak by nastala situácia, že vám kvôli neskorej úhrade exspiruje doména, čím sa znefunkční aj email, tak výzvy a faktúry vám prídu na ďalšiu adresu, ktorá je funkčná. Údaje na technika vyplňte pre prípad, ak máte správcu webu, ktorý s nami potrebuje komunikovať, ak nám zavolá z tel. čísla alebo napíše z emailovej adresy uvedenej v tomto formulári, tak určité požiadavky môžeme vybavovať aj cez tieto kontakty. Ani jedna z týchto dvoch sekcií nemá vplyv na generovanie faktúr a obsah v nich. Pred kliknutím na Zmeny musíte ešte označiť súhlasy s obchodnými podmienkami. Akákoľvek zmena vyžaduje tento súhlas. Zároveň odporúčame, aby ste si skontrolovali a prípadne aj aktualizovali údaje Hlavného konta, ktoré je potrebné pre úspešné prihlásenie do Control Panela a zasielanie autorizovaných požiadaviek.
-
Ak na Exowebe máte Obchod a zákazníci vytvoria objednávku, tak im príde do emailovej schránky notifikácia o potvrdení objednávky. Tieto notifikácie sú štandardne odosielané zo základnej emailovej adresy info@exoweb.eu, avšak zákazníci v emailovej správe vidia vašu emailovú adresu, kam v prípade potreby môžu odpísať. Hoci tento spôsob môže mať určité výhody, nie je príliš komfortný, preto v Exowebe sa nachádza nastavenie, aby notifikačné emaily boli odosielané z vašej vlastnej emailovej schránky. V predvolenom stave je vypnuté, tu si ukážeme, ako si ho môžete zapnúť. Nastavenie odosielania emailov z vlastnej domény V prvom kroku sa uistite, z akej emailovej adresy si prajete, aby zákazníkom chodili notifikácie. Túto adresu ste si mali možnosť nastaviť počas prvého nastavenia Obchodu, konkrétne si ju môžete skontrolovať v sekcii Nastavenia obchodu → Názov obchodu a e-mail → Emailová adresa. Pre zaistenie spoľahlivého doručenia notifikačných emailov o objednávkach odporúčame, aby ste si sem zadali plne funkčnú adresu, ktorá sa nachádza na adrese domény. Tak keď napríklad máte Exoweb Obchod na doméne exoweb.sk, zadajte si sem adresu napr. exoweb@exoweb.sk, ako v našom príklade (alebo nieco-ine@exoweb.sk) Upozornenie: Táto emailová adresa nie je totožná s kontaktným emailom na vašej stránke ktorý ste si nastavili v Editore v Nastavenia stránky → Profil → Detaily kontaktu, ide o dve nezávislé nastavenia. Keď budete mať adresu nastavenú resp. skontrolovanú, v nastaveniach Obchodu kliknite naľavo v menu na Checkout a následne si zapnite nastavenie Odosielať e-maily z obchodu z mojej e-mailovej adresy. Na tejto stránke, ako vidíte, si môžete aj napísať a aktivovať odkaz pre zákazníkov, ktorý sa bude odosielať s každým emailom. Po nastavení všetkého, čo potrebujete, kliknite dole vpravo na Uložiť (mimo obrázka): V prípade potreby si môžete teraz spraviť testovaciu objednávku, aby ste si skontrolovali, či máte všetko nastavené s odosielaním emailov tak, ako potrebujete. Ako to funguje? Ak toto nastavenie nezapnete, tak zákazníkovi príde email zo všeobecnej adresy info@exoweb.eu. Ak zákazník používa napr. schránky nazov-schranky@exotechnologies.sk, tak email príde s touto hlavičkou ako vidíte na obrázku. V tele emailu však zákazník uvidí emailovú adresu, na ktorú môže odpovedať, tento spôsob je však trochu nepraktický. Ak zapnete odosielanie z vlastnej domény, tak zákazníkovi príde takáto hlavička: V tomto prípade zákazník môže priamo odpovedať na váš doménový email. Tretí variant je taký, že keď v nastavení Názov obchodu a email si zadáte inú emailovú adresu. napr. ina-schranka@exotechnologies.sk. Email príde zákazníkovi z fiktívnej schránky noreply@nazov-vasej-domeny, ale pri odpovedi sa mu automaticky nastaví možnosť odpovedať na vašu inú (vlastnú) adresu, ktorú ste si v nastaveniach Obchodu nastavili. Odporúčame, aby ste si v nastaveniach zadali emailovú adresu, ktorá patrí doméne, tak napr. ak máte stránku (a obchod) na adrese exoweb.sk, aby ste používali adresu nieco@exoweb.sk.
-
Časový limit SMTP servera v Mozilla Thunderbird
Roman zverejnil návod v Nastavenie emailových klientov
Pri odosielaní emailov s veľkou prílohou sa v Mozilla Thunderbird môže stať, že sa email neodošle v rámci časového limitu SMTP servera. Tento jav v Mozilla Thunderbird sa nestáva často, všeobecne časový limit je dostatočný. Ale ak by ste sa stretli s týmto problémom, tak limit sa dá zvýšiť a tu si ukážeme, kde toto nastavenie nájdete. Časový limit SMTP servera v Thunderbird Kliknite hore v menu na Nástroje a následne na Nastavenia: Hneď v prvej sekcii Všeobecné sa presuňte úplne dole a napravo v rohu kliknite na Editor nastavení... Otvorí sa stránka v pokročilými nastaveniami, kde do vyhľadávacieho políčka zadajte mailnews.tcptimeout ... a malo by sa zobraziť nastavenie na obrázku nižšie. Kliknite na ceruzku napravo (Upraviť). Prepíšte si hodnotu 100 na nejaký vyššiu, napr. 200. Uložte nové nastavenie, reštartujte Thunderbird a skúste email s veľkou prílohou odoslať znovu. Ak by nepomohlo, skúste limit ešte viac navýšiť. -
Rozdelenie SPF záznamu presahujúceho limit 10 vyhľadávaní v jednom DNS zázname
Roman zverejnil návod v DNS
V prípade, že chcete vytvoriť SPF záznam, kde potrebujete zadať viacero serverov odkiaľ chcete posielať emaily, je potrebné dodržať limit 10 jednotlivých serverov (alebo IP adries) v jednom DNS zázname. Tento limit je stanovený kvôli DoS útokom. Príliš dlhý SPF záznam Napríklad tento SPF záznam v DNS obsahuje 11 serverov/IP adries, takže presahuje limit: v=spf1 a mx a:mail.domena.aa a:mail.domena.bb a:server5.domena.cc a:server7.domena.dd mx:server95.domena.ee include:domena.ff ip4:192.168.0.1 ip4:192.168.0.2 ip4:192.168.0.3 ip4:192.168.0.4 ip4:192.168.0.5 ~all Viac SPF záznamov Ďalší, iný problém, môže nastať, keď si pridáte viacero jednotlivých SPF záznamov. V tomto prípade si mailový server prijímateľa vyberie len jeden a vyhodnotí, že z iných serverov táto doména nemôže posielať emaily. Takže nie je správne mať v Príklad viacerých SPF záznamov v=spf1 a mx a:mail.domena.aa a:mail.domena.bb a:server5.domena.cc a:server7.domena.dd mx:server95.domena.ee include:domena.ff ~all v=spf1 ip4:192.168.0.1 ip4:192.168.0.2 ip4:192.168.0.3 ip4:192.168.0.4 ip4:192.168.0.5 ~all Riešenie Riešením je, vytvoriť si skupiny pre SPF záznamy a tie zahrnúť do jedného DNS záznamu typu TXT ako v príklade nižšie: (názov záznamu spf1) v=spf1 a mx a:mail.domena.aa a:mail.domena.bb a:server5.domena.cc ~all (názov záznamu spf2) v=spf1 a:server7.domena.dd mx:server95.domena.ee include:domena.ff ~all (názov záznamu spf3) v=spf1 ip4:192.168.0.1 ip4:192.168.0.2 ip4:192.168.0.3 ip4:192.168.0.4 ip4:192.168.0.5 ~all Následne si vytvorte nový TXT záznam (bez názvu), do ktorého si zahrniete predchádzajúce tri: v=spf1 include:spf1.mojadomena.sk include:spf2.mojadomena.sk include:spf3.mojadomena.sk ~all Pred uložením každého SPF záznamu si najprv skontrolujte jeho syntax, akákoľvek chyba spôsobí jeho nefunkčnosť. Ak bude syntax označená ako platná, tak si SPF záznam v DNS záznamoch uložte. Zmena sa prejaví obyčajne do dvoch hodín od uloženia. Na kontrolu syntaxe SPF záznamov môžete použiť viacero internetových služieb: SPF Syntax Validator SPF Record Checker SPF Record Check - Lookup SPF Records SPF Check Po uložení záznamov treba počkať aspoň dve hodiny, pokým sa zmeny na serveroch prejavia. -
Doménový kôš slúži pre zachytenie všetkých odoslaných správ na vašu doménu, najmä v prípade, ak chcete mať istotu, že budú doručené správy, ktoré obsahujú preklep v adrese. Ak máte napríklad schránku obchod@domena.tld a niekto vám pošle emailovú správu na adresu s preklepom obhcod@domena.tld, tak v normálnom prípade by sa email vrátil odosielateľovi nedoručený, ale ak máte aktivovaný doménový kôš, správa vám bude doručená do emailovej schránky ktorú máte nastavenú ako doménový kôš. Pri zapnutom doménovom koši nie je nutné vytvárať potrebné emailové adresy (s preklepom), správa bude automaticky doručená na presmerovanú emailovú adresu, ktorú si nastavíte vo vašom Control Paneli. Pri aktivovanom doménovom koši sa môže stať, že do vašej schránky budú občas chodiť správy o nedoručení emailov, ktoré ste neodoslali vy. Toto spôsobujú roboti na internete, ktorý rozosielajú správy v mene vašej domény. Dosť často je ako odosielateľ uvedená neexistujúca emailová adresa v rámci vašej domény napr. 'sales@domena.tld'. Pravdepodobnosť takýchto "akcií" je veľmi nízka, ak máte správne nastavený SPF záznam, ktorý vás chráni pred odosielaním emailových správ z neoprávnených serverov. Aktivácia a nastavenie doménového koša Prihláste sa do Control Panela a kliknite na E-mailové účty: Po kliknutí na E-mailové účty v pravej časti pod možnosťami vytvoriť emailovú schránku a alias, kliknite na Pridať/Zmeniť presmerovanie prichádzajúcej pošty: Do políčka Presmerovať na email si zadajte funkčnú emailovú schránku, pre tieto účely zachytávania emailových správ si môžete vytvoriť schránku s názvom napríklad kos@, prípadne schránok si môžete vytvoriť a zadať viac (obyčajne to nie je nutné). Typ presmerovania ponechajte SRS a kliknite na Zmeniť. Po uložení údajov a nastavení, budete na stránke vidieť, či je doménový kôš aktívny a na akú adresu sa všetky emaily presmerujú:
-
- doménový kôš
-
(a 1 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Niekedy môže nastať situácia, že emailový klient, ktorý používate napr. Microsoft Outlook (stáva sa častejšie) alebo Mozilla Thunderbird (nestáva sa príliš často) vám prestane fungovať, buď že sa nedokáže pripojiť na naše servery (mail.exohosting.com a smtp.exohosting.com) alebo prijímať, či odosielať emaily. V drvivej väčšine prípadov je problém na strane klienta. Emailový klient sa nevie pripojiť na servery Exohosting Keď má emailový klient problém s pripojením na naše servery, prvé čo by ste mali spraviť, je prihlásiť sa do svojej schránky cez RoundCube Webmail a otestovať si prijímanie a odosielanie emailov. Ak posielanie správ nefunguje ani vo Webmaile, uistite sa prihlásením do Control panela v sekcii Fakturácia, či nemáte neuhradené nejaké služby, či neexspirovala doména alebo nemáte deaktivovanú nejakú doplnkovú službu. Ak nič také nevidíte, kontaktujte nás pre preverenie problému. Ak posielanie a prijímanie emailov v RoundCube Webmail funguje, schránka je v poriadku a problém je najskôr vo vašom zariadení. Najprv vyskúšajte reštartovať všetky zariadenia. Ukončite prácu s klientom a reštartujte router. Môže sa stať, že váš poskytovateľ internetového pripojenia zmenil IP adresu alebo iné nastavenia, v tomto prípade často býva reštart routera potrebný a vie vyriešiť problémy s pripojením. Ďalej odporúčame reštartovať aj počítač. Po reštarte všetkých zariadení sa väčšina problémov obyčajne vyrieši. Ak ani reštart nepomohol, odporúčame skontrolovať, či máte v klientovi zadané správne heslo do emailovej schránky a nastavené správne servery a porty v odporúčaných kombináciách. Nesprávne nastavenia sú ďalšou častou príčinou prečo sa klient nedokáže pripojiť na naše servery, zvykne sa to diať po aktualizácii bezpečnostných certifikátov na serveri. Ak sú servery a porty správne nastavené, odporúčame dočasne vypnúť antivír a firewall, ktorých aktualizácie občas spôsobujú vyššie spomenuté problémy. Keď nepomohlo ani vypnutie antivíru a firewallu, odporúčame, aby ste si preverili, či nepoužívate zastaralú verziu emailového klienta, čo môže byť ďalšia príčina jeho nefunkčnosti. Problém však môže nastať aj v prípade nejakej aktualizácie, ktorá mohla "niečo pokaziť". Tento problém často nastáva u klientoch Microsoft Outlook. Ak ani v tomto prípade sa problém nevyriešil a používate práve Microsoft Outlook, odporúčame otestovať iný klient, napr. Mozilla Thunderbird, s ktorým naši zákazníci majú všeobecne dobré skúsenosti. Emailový klient sa pripojí na servery, ale neprijíma ani neodosiela emaily Môže sa stať, že váš emailový klient sa tvári, že je v poriadku, teda vyzerá to tak, že sa na servery pripojil, ale má problém s prijímaním správ alebo odosielaním. V tomto prípade odporúčame postupovať ako v prvom prípade, ale navyše je potrebné dôkladnejšie skontrolovať funkčnosť samotnej emailovej schránky. Prihláste sa na RoundCube Webmail danej emailovej schránky, s ktorou máte problém (ak máte problém s viacerými, tak nemusí byť problém v konkrétnej schránke) a skontrolujte, či na Webmaile viete prijímať a odosielať emaily. Ďalej odporúčame podľa návodu Bezpečnostná kontrola emailovej schránky si overiť, či v schránke nemáte zvláštne údaje v nastaveniach Identity alebo Pravidiel (Filtrov), ktoré spôsobujú problémy s doručovaním resp. preposielaním emailov. Ak nájdete problémy v Identite alebo Pravidlách, tak podľa návodu uverejnenom vyššie si ihneď zmeňte heslo k emailovej schránke a odstráňte problémy s Identitou a Pravidlami. Následne bude potrebné aktualizovať heslo aj v samotnom klientovi. Ďalší problém môže byť, že máte zapnutú ochranu SMTP servera (to by ste ale mali problém už s odosielaním z RoundCube Webmail), v ktorom máte zaradené krajiny ako Slovensko alebo Česko a včera ste prišli napr. do Nemecka, tak je potrebné si do zoznamu povolených krajín pridať Nemecko a potom odosielanie začne fungovať. Tento problém sa však týka len odosielania emailov, nie prijímania.
-
- odosielanie
-
(a 3 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Presun emailov medzi schránkami v prostredí Linux
Roman zverejnil návod v Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
Pre presun emailov medzi schránkami použite imapsync Stiahnite imapsync: sudo apt-get install git git clone https://github.com/imapsync/imapsync.git Inštalácia imapsync je rozdielna pre každého distribútora OS Postup môžete nájsť v priečinku /imapsync/INSTALL.d/ Pre Ubuntu musíme najskôr nainštalovať potrebné súbory, bez ktorých by imapsync nepracoval sudo apt-get install libauthen-ntlm-perl libclass-load-perl libcrypt-ssleay-perl libdata-uniqid-perl libdigest-hmac-perl libdist-checkconflicts-perl libfile-copy-recursive-perl libio-compress-perl libio-socket-inet6-perl libio-socket-ssl-perl libio-tee-perl libmail-imapclient-perl libmodule-scandeps-perl libnet-dbus-perl libnet-ssleay-perl libpar-packer-perl libreadonly-perl libregexp-common-perl libsys-meminfo-perl libterm-readkey-perl libtest-fatal-perl libtest-mock-guard-perl libtest-mockobject-perl libtest-pod-perl libtest-requires-perl libtest-simple-perl libunicode-string-perl liburi-perl libtest-nowarnings-perl libtest-deep-perl libtest-warn-perl make cpanminus libssl-dev sudo cpanm File::Tail Crypt::OpenSSL::RSA JSON JSON::WebToken JSON::WebToken::Crypt::RSA Po týchto dvoch príkazoch môžete nainštalovať imapsync: cd imapsync/ sudo make install Z dôvodu bezpečnosti si heslá do emailových adries napíšte do súboru Môžete použiť textový editor alebo echo príkaz, ktorý vytvorí a zapíše súbor echo "heslo_do_1._mail_adresy" > ~/heslo1 echo "heslo_do_2._mail_adresy" > ~/heslo2 Po vytvorení nastavte privilégiá chmod 600 ~/heslo1 chmod 600 ~/heslo2 Potom stačí spustiť kopírovanie týmto príkazom (emaily sa skopírujú s celou zložkovou štruktúrou) imapsync --host1 imap.server --user1 mail_adresa_z_ktorej_chcete_presunut_maily --passfile1 ~/heslo1 --host2 imap.server --user2 mail_adresa_ktora_prijima_maily --passfile2 ~/heslo2 Urýchlená inštalácia (označte všetko, skopírujte do terminálu) sudo apt-get install git git clone https://github.com/imapsync/imapsync.git sudo apt-get install libauthen-ntlm-perl libclass-load-perl libcrypt-ssleay-perl libdata-uniqid-perl libdigest-hmac-perl libdist-checkconflicts-perl libfile-copy-recursive-perl libio-compress-perl libio-socket-inet6-perl libio-socket-ssl-perl libio-tee-perl libmail-imapclient-perl libmodule-scandeps-perl libnet-dbus-perl libnet-ssleay-perl libpar-packer-perl libreadonly-perl libregexp-common-perl libsys-meminfo-perl libterm-readkey-perl libtest-fatal-perl libtest-mock-guard-perl libtest-mockobject-perl libtest-pod-perl libtest-requires-perl libtest-simple-perl libunicode-string-perl liburi-perl libtest-nowarnings-perl libtest-deep-perl libtest-warn-perl make cpanminus libssl-dev sudo cpanm File::Tail Crypt::OpenSSL::RSA JSON JSON::WebToken JSON::WebToken::Crypt::RSA cd imapsync/ sudo make install -
Zálohovanie emailov v prostredí Linux
Roman zverejnil návod v Zálohovanie, migrácia a obnova emailov
Distro: OS: Ubuntu 19.04 x86_64 Kernel: 5.0.0-21-generic Pre zálohu emailov použijeme imapgrab.py script Najprv potrebujeme zistiť verziu Pythonu python --version Ak je vaša verzia rovnaká alebo vyššia ako je Python 2.3.3, tak môžete pokračovať v postupe Nainštalujte getmail príkazom sudo apt-get install getmail Stiahnite imapgrab z Github sudo apt-get install git git clone https://github.com/ralbear/IMAPbackup.git Vstúpte do novovytvoreného adresára IMAPbackup a vytvorte priečinok email_zalohy cd IMAPbackup/ mkdir email_zalohy Spustite skript python imapgrab.py -d -v -M -f email_zalohy/ -s host -u nazov_mail_adresy -p heslo -m "_ALL_" Emaily budú stiahnuté vo formáte maildir Proces môžte urýchliť označením všetkého textu a nasledovným skopírovaním do terminálu pomocou stredného tlačidla myši Všetky príkazy sa automaticky spustia za sebou sudo apt-get install getmail sudo apt-get install git git clone https://github.com/ralbear/IMAPbackup.git cd IMAPbackup/ mkdir email_zalohy -
Presun a kopírovanie emailov medzi priečinkami v RoundCube
Roman zverejnil návod v RoundCube Webmail
Poštu vo svojej emailovej schránke v RoundCube Webmail chcete mať určite zorganizovanú tak, aby ste si jednotlivé emaily našli roztriedené v určitých priečinkoch. V tomto návode si predstavíme postup, ako si vytvoriť nový vlastný priečinok a skopírovať alebo presunúť doň poštu. Vytvorenie vlastného priečinka v RoundCube Predvolené nastavenie emailovej schránky obsahuje priečinky: Doručená pošta Koncepty Odoslané Nevyžiadaná pošta Kôš Tip: Keď sa prihlásite do novej schránky, ktorú ste si práve vytvorili a nevidíte tam všetky tieto priečinky, nie je to chyba, automaticky sa vytvoria, keď nastane potrebná akcia, napr. ak tam nemáte Kôš, ten sa objaví, keď vymažete nejaký email. Keď si prajete vytvoriť nový vlastný priečinok, kliknite dole na ozubené koleso - Nastavenia: Následne kliknite na Priečinky a uvidíte zoznam predvolených priečinkov. Tieto priečinky sa nedajú vypnúť ani vymazať: Napravo hore kliknite na Vytvoriť: Objaví sa formulár, nový priečinok si pomenujeme napr. Exo, ostatné nastavenia môžete nechať tak, ako sú a kliknite na Uložiť: Po uložení zložku Exo uvidíte hneď pod predvolenými priečinkami, uistite sa, že je zapnutý (mal by byť), aby ste ho mohli aktívne používať. Následne sa prekliknite od zložiek s poštou a zložku Exo uvidíte v zozname: Presun a kopírovanie emailových správ Dostali sme napr. tri správy a chceme ich presunúť (alebo skopírovať) do zložky Exo: Vyberte správy, sú na to dva spôsoby. Prvý je ten, že hore nad prijatými správami kliknete na Výber a následne kliknete na Všetko: Správy sa označia (ružovou farbou), teraz hore úplne napravo v menu kliknite na tri bodky (Viac) a z ďalšieho menu si vyberte možnosť, ktorú potrebujete: Presunúť do... - správy sa presunú do priečinka / zložky, ktorú vyberiete, z pôvodnej zložky sa odstránia Kopírovať do... - správy sa skopírujú, v pôvodnom priečinku zostanú kópie Vyberte si možnosť, ktorú potrebujete a následne vyberte zložku, do ktorej chcete správy presunúť alebo skopírovať (v našom prípade Exo) Následne kliknite na zložku Exo a správy uvidíte presunuté (alebo skopírované, podľa toho, čo ste si vybrali): Druhá možnosť, ako vybrať správy, je tá, že kliknete na hocijakú správu v zozname, z ktorého chcete správy presunúť a stlačíte CTRL+A - správy sa označia ružovou farbou (tzn. že sú vybrané), chyťte ich myšou (podobne ako súbory v počítači) a presuňte ich na zložku kam ich chcete presunúť, napr. do zložky Exo - tento spôsob správy presúva, neskopíruje ich. O každej vykonanej operácii dostanete informáciu, či správy boli presunuté... ...alebo skopírované: Spôsob, ktorý si vyberiete na presun (alebo kopírovanie) je na vás, môžete ich medzi sebou aj kombinovať. Pred každým presunom (kopírovaním) sa uistite, že správy skončia v tej zložke, v ktorej ich skutočne chcete mať, žiadne "naspäť" neexistuje, takže ak si presuniete stovky emailov do nesprávnej zložky, v ktorej sú ďalšie stovky iných emailov, návrat do pôvodného stavu bude možný len obnovou obsahu schránky z predchádzajúceho dňa. Zároveň majte na pamäti, že emailové správy sa neprepisujú, to znamená, že ak najprv skopírujete emaily z pôvodnej zložky do inej zložky (napr. Exo) a potom tie isté správy presuniete z pôvodnej zložky tiež do zložky Exo, tak ich budete mať v zložke Exo duplicitne. Obdobným spôsobom si môžete presúvať a (alebo) kopírovať emailové správy aj v klientovi Thunderbird.-
- kopírovanie
-
(a 2 ďalšie)
Kľúčové slová:
-
Pomocou aplikácie MailStore Home je možné exportované emaily importovať aj do inej schránky. V tomto návode si ukážeme ako postupovať. Ide o alternatívne riešenie, môžete si najprv vyskúšať migráciu emailov medzi schránkami pomocou RoundCube Webmail alebo Mozilla Thunderbird. Migráciu emailov do inej schránky pomocou aplikácie MailStore Home môžete zrealizovať po tom, ako si emaily exportujete z pôvodnej schránky. Ako na to, odporúčame si prečítať návod Zálohovanie emailov pomocou aplikácie MailStore Home a pomocou neho si zrealizovať export emailov. Migrácia emailov do inej schránky Spustite aplikáciu MailStore Home a v hlavnom menu kliknite na Export E-mail a následnej na položku IMAP Mailbox. Vyskočí okno, ktoré nám ponúkne export zo zložky, do ktorej sme si predtým exportovali emaily z pôvodnej emailovej schránky. V našom prípade ide o schránku nazov-schranky@exotechnologies.sk. Vyberte si zložku a kliknite dole na Next: Otvorí sa okno, kde bude potrebné zadať prihlasovacie údaje schránky, do ktorej chcete nahrať emaily. Host: zadajte mail.exohosting.com Access via: vyberte možnosť IMAP-SSL Accept all certificates: odporúčame označiť, ak neoznačíte, je možné, že následné nahrávanie emailov do novej schránky sa nemusí podariť User name: zadajte názov emailovej schránky, do ktorej chcete nahrať emaily Password: zadajte heslo k emailovej schránke, najprv sa uistite, že sa viete prihlásiť na RoundCube Webmail: Po zadaní všetkých potrebných údajov môžete kliknúť na Test, následne by ste mali vidieť okno s hlásením ako sa MailStore Home snaží nadviazať pripojenie. Toto okno by sa malo objaviť len na krátky čas (ak sa bude zobrazovať dlho, je možné, že ste niečo do nastavení nezadali správne a následne vyskočí okno, že sa spojenie nepodarilo nadviazať). Po úspešnom otestovaní uvidíte okno, že spojenie bolo úspešne nadviazané, tak kliknite na OK: Teraz v okne, kde ste vypĺňali údaje ku schránke, kliknite na Next, objaví sa okno s pokročilými nastaveniami, tu nie je potrebné nič špeciálne nastavovať, možnosť Retain folder structure nechajte označené, keď chcete zachovať štruktúru priečinkov z pôvodnej schránky. Po nahratí emailov do novej schránky, si ich môžete v RoundCube presunúť alebo skopírovať podľa potreby alebo obdobne to môžete zrealizovať v Mozilla Thunderbird (v RoundCube Webmail nezabudnite najprv importovaný priečinok zapnúť, podrobnejšie je to vysvetlené v sekcii Aktivácia importovanej zložky v RoundCube Webmail na konci článku). Kliknite na Finish: Po kliknutí na Finish sa objaví okno s informáciou, že bol vytvorený nový profil s názvom vašej novej schránky: Teraz v sekcii Export E-mail v časti Profiles uvidíte svoj vytvorený profil. Dva krát naň kliknite: Vaše emailové správy sa začnú hneď nahrávať z vášho profilu vytvoreného v MailStore Home do novej schránky, v prípade ak správ máte veľa, toto okno môže byť zobrazené dlhší čas, tak môžete sledovať progres nahrávania. V tomto príklade dole na obrázku vidíme, že cieľová schránka je ina-schranka@exotechnologies.sk a pôvodná schránka je nazov-schranky@exotechnologies.sk. Upozornenie: Majte na pamäti, že v tomto prípade sa nahrávajú správy, ktoré ste mali exportované zo svojej schránky do svojho profilu v aplikácii MailStore Home. Obsah priečinkov je nezávislý od skutočného stavu schránky, takže ak si chcete importovať do novej schránky aktuálne správy, musíte si ich do profilu znovu exportovať. Po dokončení migrácie sa môže objaviť varovanie v ohľade použitia certifikátov - tento prípad neovplyvňuje nahrávanie správ, môžete kliknúť na Close: Aktivácia importovanej zložky v RoundCube Webmail Teraz je potrebné, aby ste sa prihlásili do novej schránky cez RoundCube Webmail a cez Nastavenia (ozubené koleso) sa preklikli do zložky Priečinky a tam si zapli zložku MailStore Export: Zložku následne uvidíte medzi ostatnými priečinkami a emaily si môžete presunúť alebo skopírovať podľa potreby. Ak sa vám tento postup pomocou aplikácie MailStore Home zdá zložitý, odporúčame použiť klient Mozilla Thunderbird, kde si emaily medzi schránkami môžete presúvať alebo kopírovať v reálnom čase. Výhoda MailStore Home však spočíva v tom, že vo svojom profile máte uložené staršie emaily, ktoré ste si v pôvodnej schránke mohli medzitým (nedopatrením) vymazať.